„Jde o překročení rychlosti o více než 40 km/h v obci a více než 50 km/h mimo obec. Asi uznáte, že je to docela extrémní,“ popsal Radiožurnálu zástupce ředitele dopravní policie Michal Hodboď.
Bez definice nemůže policie dodržování bezpečného rozestupu kontrolovat ani přestupky pokutovat. Podle statistik je nedostatečný odstup pátou nejčastější příčinou dopravních nehod.
Představte si, že máte hlad a namísto pořádného jídla dostanete slib, že až nějaké bude, budete jej moci pojídat stříbrnou lžičkou. Obdobně nesmyslná je vládní novela silničního zákona.
V případě, že by ministerstvo dopravy poslechla návrhy expertů z Národní ekonomické rady vlády, motoristé by si u roční známky připlatili až 1500 korun.
Mf Dnes informuje, že novela silničního zákona přináší změny v bodovém systému a ve výši pokut. Hospodářské noviny upozorňují, že výdělky internetových bazarů bude kontrolovat finanční správa.
Schválená novela silničního zákona by umožnila řidičům kamionů nedodržet přestávku v jízdě v případě zhoršení sjízdnosti silnice nebo ochraně života či majetku.
Auta hasičů, policie nebo záchranné služby mohou od října používat nejen modrý, ale i červený maják. Změnu přináší nový silniční zákon, který začne platit na podzim.
Část zákona o silničním provozu se rušit nebude. Rozhodl o tom v úterý Ústavní soud. Zamítl návrh na zrušení právní úpravy z roku 2013 o takzvané silniční odpovědnosti.
Praha pokročila v boji s nepoctivými taxikáři. Do připravované novely silničního zákona prosadila několik bodů, které ji v něm mají pomoci. Znovu chce třeba obnovit možnost odebrat řidičům oprávnění k výkonu taxislužby, pokud předraží jízdné. Vedle pokuty by taky taxikář mohl dostat peněžní kauci. Pokud ji na místě nezaplatí, strážníci mu dají na auto botičku.
V únoru už budou muset chodci povinně používat reflexní prvky mimo obce a řidiči odmetat sníh z auta. Novelu silničního zákona podepsal prezident Miloš Zeman, platit začne patnáct dnů po vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Místo aby na pokyn zastavili, řidiči se snaží kontrole ujet. Hlídky řeší ročně stovky takových případů. Teď to ale vypadá, že se situace zlepšuje. Policie dokoupila speciální zastavovací pásy. A podle statistik ujíždějících řidičů loni mírně ubylo. Zatímco v roce 2014 se snažili hlídkám uprchnout více než třistakrát, loni policie pronásledovala kolem 260 vozů.
Sněmovna přijala pozměňovací návrh novely silničního zákona, který ztěžuje odtahování aut policií. V praxi ovšem tato změna znamená, že špatně zaparkované vozy poslanců a senátorů nebude možné odtahovat vůbec. Návrh teď míří do Senátu.
Ode dneška začíná platit novela silničního zákona, která zkracuje dosavadní dobu platnosti řidičských průkazů na polovinu. Novela zároveň mění podmínky pro řízení různě silných motocyklů a zavádí objektivní odpovědnost provozovatele vozidla. Při řešení přestupků z kamerových systémů už se tedy nebude možné odvolávat na takzvanou osobu blízkou.
Ze slovníků českých šoférů má ode dneška zmizet výmluva na osobu blízkou. Touto lstí se řidiči dosud vyhýbali pokutám. Novela silničního zákona teď zavádí odpovědnost majitele vozidla. Ten buď řekne, kdo auto opravdu řídil, nebo dostane pokutu až deset tisíc korun. Ostravští strážníci přesto neskrývají pochybnosti.
Stát by mohl za pozemek pod stavbou dálnice majiteli zaplatit až o sto procent víc a přesto ušetřit. Umožní to novela silničního zákona, kterou dnes projedná vláda.
Novela zákona o silničním provozu platící od počátku srpna stále nemá některé prováděcí vyhlášky. Týká se to například i nové podoby průkazů pro zdravotně postižené. Vyhláška je v současné době v připomínkovacím řízení a měla by začít platit až v průběhu září.
Policejních kontrol rychlosti vozidel zřejmě přibude. Městská policie už totiž nemá povinnost upozorňovat na měření speciálními cedulemi a strážníci proto pravděpodobně vyrazí i na místa, kde dosud chyběli.
Za malé překročení rychlosti nebude od zítřka hrozit řidičům bodový postih. Prvního srpna totiž vstupuje v platnost dlouho připravovaná novela silničního zákona, která pro řidiče nachystala celou řadu změn.
Senátoři na své 10. schůzi zamítli novelu silničního zákona, která už nepřipouští výmluvy na osobu blízkou. Novela se tak vrátí do Poslanecké sněmovny. Podle ní by měli být místo řidičů odpovědní provozovatelé vozidla. Ti by měli zajistit, aby řidič, který vozidlo používá, dodržoval předpisy. Pokud by tak neučinil, hrozila by mu za porušení pravidel silničního provozu až desetitisícová pokuta, o body by ale nepřišel.
Za auto má v budoucnu odpovídat provozovatel. Poslanci schválili novelu silničního zákona, podle které se řidiči při spáchání některých přestupků nebudou moci odvolávat na to, že jejich auto řídila osoba blízká. V případě, že kdokoliv, kdo řídí auto, poruší předpisy, zaplatí provozovatel vozu až desetitisícovou pokutu.
Poslanci mají znovu na stole změny v bodovém systému. Novelu silničního zákona jim s několika úpravami vrátil Senát. Návrh bodový systém zjednodušuje. Podle ředitele služby dopravní policie Leoše Tržila se redukuje počet bodovaných přestupků ze 43 na 27. Důraz je kladený na přestupky, které ohrožují bezpečnost silničního provozu.
Poslanci by se dnes měli znovu vrátit k novele silničního zákona, kterou jim opravenou poslal Senát. Návrh zjednodušuje bodový systém, zavádí ale vyšší ohodnocení za přestupky proti životu a zdraví. Horní komora předlohu Poslanecké sněmovně vrátila, protože chce zpřesnit ukládání pokut za alkohol za volantem. To si podle senátorů vyžádal zásah Sněmovny, který sice zachoval nulovou toleranci k alkoholu, ale nepromítl ji důsledně do sankcí.
Senát má dnes na programu rozhodování o novele silničního zákona, která počítá hlavně s úpravami bodového systému pro řidiče. Seznam takto trestaných přestupků se má zúžit ze 44 na 27. Mírněji se mají postihovat drobnější přestupky. Přísnější sankce budou naopak platit pro řidiče, kteří vážněji ohrozí bezpečnost provozu. Novelu silničního zákona, kterou sněmovna přepracovala původní senátní návrh, ale pravděpodobně senát vrátí zpět sněmovně.
Cizinci, kteří doma přišli o řidičský průkaz, už si tento doklad nebudou moci opatřit u nás. Zabránit by jim v tom měla novela silničního zákona, která zavádí i další novinky, které by měly do naší legislativy zanést požadavky Evropského parlamentu a Rady.
Návrh silničního zákona, kterou schválili poslanci, má světlé i stinné stránky vedené ani ne tak špatnými úmysly, jako spíše nejasnými formulacemi. Tento názor má poslanec ČSSD Jeroným Tejc, a proto se přes svůj původní záměr zvednout ruku pro návrh zákona hlasování zdržel.