„Myslím si, že už nikdo nepochybuje o tom, že celá poštovní síť musí projít nějakou reorganizací, restrukturalizací, optimalizací a podobně,“ dodává bývalý generální ředitel Knap.
Podle odcházejícího šéfa České pošty Romana Knapa je nutné začít s připravenou transformací. „Když neproběhne, hrozí poště v dalších letech ztráta čtyři miliardy korun,“ říká.
Česká pošta by se měla rozdělit se na dvě části. Jedna by měla vykonávat veřejnou službu pro stát, který za ni bude platit. Druhá, komerční část by si měla na svůj provoz vydělat sama.
„Věřím, že znalost poštovního trhu, evropských trendů, prostředí České pošty a nejedno manažerské ocenění ze mě dělají kvalifikovaného kandidáta,“ řekl Knap.
K 30. září měl Roman Knap opustit post šéfa České pošty. Zatím ale zůstává. Ministerstvo vnitra vypíše výběrové řízen na jeho post až 3. října. Odráží se nepříliš jasná situace na fungování pošty?
Po obdržení financí od státu splatí Česká pošta své komerční úvěry, které si musela u bank sjednat, aby pokryla výpadek financí způsobený právě zadržováním plateb za univerzální službu.
Propouštění je součástí takzvané transformace České pošty. Podle jejího ředitele Romana Knapa ubývá měsíčně zhruba stovka zaměstnanců. Aktuálně ve státní firmě pracuje asi 26 tisíc lidí.
„Mým zájmem není pokračovat někde v politice, ani exhibovat déle, než je nezbytně nutné. Vrátím se do normálního komerčního byznysu,“ říká v rozhovoru pro server iROZHLAS.cz Knap.
Ministr vnitra Vít Rakušan chce na místo v čele státního podniku vypsat výběrové řízení. Sedmačtyřicetiletý Roman Knap řídil Českou poštu od roku 2018.
Podle vedení státního podniku se tím pošta přizpůsobuje potřebám zákazníků, kteří jsou zvyklí platit bezhotovostně. Na poskytování finančních služeb dlouhodobě spolupracuje s ČSOB.
Pracovníci České pošty by měli dostat od jara přidáno. I tak ale budou jejich mzdy většinou výrazně nižší než v jiných podnicích. Hostem Interview Plus byl generální ředitel České pošty Roman Knap.
Česká pošta chce vedle převádění poboček na partnerské subjekty zavést i doručování prostřednictvím partnerů. Budou přitom muset plnit stejné požadavky na termíny doručení jako pošťáci.
Nový generální ředitel České pošty plánuje optimalizovat management, snížit náklady a zvýšit platy. „Pošťáci mají dostat adekvátní odměnu za náročnou práci,“ říká Knap.