Kromě přístavního mola ve Hřensku muselo Ředitelství vodních cest nechat vypracovat posouzení vlivu stavby na životní prostředí na další dvě přístaviště v Malých Žernosekách.
Stát už se nechce řídit podle nejnižší ceny, stavbaře by rád vybíral i podle kvality. Změnu připravuje ministerstvo dopravy. Vadí mu, že firmy kvůli honbě za zakázkami stlačují cenu extrémně nízko.
Za několik let se vysoké lodě dostanou z Německa po vodě až do centra Prahy. Teď jim v tom brání devět překážek. Jde hlavně o nízké mosty na vltavském hořínském plavebním kanálu těsně před soutokem v Mělníku. Ředitelství vodních cest je nechá do tří let vyměnit za nové, vyšší. Některé z nich budou dokonce zvedací. Než dělníci nové mosty postaví, musí udržovat ty staré.
V létě chce Ředitelství vodních cest opět otevřít otázku jezu na Labi v Děčíně. Podle státního úřadu se díky jezu zlepší plavební podmínky. A rejdaři, kteří mají na Labi svoje lodě, budou moci nasmlouvat a přepravit víc zboží. Podle ekologů je ale podobná stavba zbytečná. Nejen že se podle nich nevyplatí, ale zároveň zničí poslední přírodní úsek řeky Labe.
Včera odvolaný šéf Ředitelství vodních cest Jan Skalický nejspíš bude čelit trestnímu oznámení. Podat ho na něj chce Ministerstvo dopravy a Státní fond dopravní infrastruktury. V České televizi to řekl ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák. Skalickému vyčítá údajně nevýhodné smlouvy na poradenské služby. Skalický tvrdí, že své kroky obhájí.
Umělý kanál spojující Labe a Dunaj se v každém případě začne stavět, tvrdí Jan Skalický, který je pověřený řízením Ředitelství vodních cest. Uvedl to ve Dvaceti minutách Radiožurnálu.