„Jedná se o 12,6 kilometru dlouhou dálnici v šestipruhovém uspořádání. Termín výstavby je 36 měsíců od data zahájení, to znamená, na konci roku 2027 by mělo být hotovo,“ řekl Mátl.
„Samo NKÚ konstatovalo, že tímto nelze říct, že komunikace je nebezpečná, ale komunikace v té chvíli pouze vykazuje dílčí závady,“ říká pro Radiožurnál šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Elitní detektivové zasahovali v centrále ŘSD na pražském Kačerově a na dalších místech v Česku. Podle Minxe jsou obvinění podezřelí ze zjednání výhody při zadávání veřejných zakázek a pletich.
„Můžu jedině deklarovat, že se to netýká mé osoby nebo nikoho z úzkého vedení ředitelství. Jedná se o historické věci. Poskytujeme veškerou součinnost,“ řekl generální ředitel Radek Mátl.
Kontroloři poukázali i na nekvalitní odstraňování závad, chybějící odpočívadla pro kamiony či časté jízdy přetížených vozidel. Ředitelství silnic a dálnic s vyzněním zprávy nesouhlasí.
Loni bylo v Česku zprovozněno 21,2 kilometru dálnic a přes 14 kilometrů silnic první třídy. Během příštích dvou let chce stát otevřít dohromady 133,5 kilometru dálnic.
Náklady mohou ještě vzrůst o právní služby během vyšetřování útoku. Ředitelství podle generální ředitele Mátla napadl sofistikovaný vyděračský program, který se zatím jinde ve světě neobjevil.
Vedle webových stránek či asistenční linky nefungovaly po hackerském útoku například účetnictví, systém veřejných zakázek, spisová služba a další programy.
Úsek umožní sjet ve směru od Prahy z dálnice D11 do Opatovic a pokračovat dál na Moravu, aniž by řidič museli zajíždět do Hradce Králové nebo Pardubic.
Motoristům se otevře již 17. prosince. Původně se měla otevřít v létě příštího roku. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje.
Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla jsou silničáři připraveni i na variantu sněhových přeháněk, aby nedošlo k dopravnímu kolapsu. V případě sněžení budou dálnici předsolovat.
Inspektoři Nejvyššího kontrolního úřadu tvrdí, že u nás péče o silniční a dálniční mosty nefunguje. Podle jeho zjištění je v havarijním stavu až 500 mostů, které vlastní stát.
Ministr dopravy Vladimír Kremlík jmenoval nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic. Stal se jím Radek Mátl, který byl dosud pověřen řízením této organizace. A předtím zastával post šéfa úseku výstavby.
Základním problémem dostavby dálničních tras je podle Mátla složitost procesů povolování staveb. „Je třeba získat obrovské množství stanovisek. Nepomáhá ani možnost odpůrců zablokovat stavbu,“ říká.
„Bohužel to bude investora něco stát. Podle našich prvních odhadů půjde o částky ve vyšších jednotkách milionů korun. Vše nyní analyzujeme a projednáváme s investorem,“ uvedla mluvčí Eurovie.