Radiožurnál zjistil, že klíčovou roli v prodeji pozemků hráli někdejší důstojník komunistické vojenské kontrarozvědky a známý rektora ČZU.
Vedení ČZU ujišťuje, že pozemky prodalo transparentně.
Lanová dráha propojující městské části Praha 6 a Praha 8 bude schopna za hodinu přepravit až 2 300 lidí. Odhad nákladů na výstavbu jsou podle dřívějších informací dvě miliardy korun.
Jízda bude trvat sedm minut a po cestě je plánovaná i zastávka u trojské zoologické zahrady. Kapacita kabiny bude 35 cestujících a denně by měla přepravit 2000 lidí.
Po výběru projektanta se předpokládá příprava projektu do roku 2023, v roce 2024 by pak měla začít stavba. V provozu by mohla být lanová dráha v roce 2025.
V Praze a Středočeském přibyly nové vlakové zastávky, jedna v Praze na Podbabě a dalších pět v oblasti Rudné a Hostivice. Díky nim si lidé zkrátí cestu mnohdy i o dvacet minut, zrychlí se také čas dojížďky do Kladna.
Cesta vlakem po hlavním městě bude zase o něco příjemnější. Úsek mezi pražskou Bubenčí a Holešovicemi se totiž dočká zásadních úprav. Náklady na ně se budou pohybovat kolem 1,3 miliardy korun a vznikne i nová zastávka.
V Praze se otevírá zrekonstruovaná a prodloužená tramvajová trať v Podbabě. Úsek vedoucí třídou Jugoslávských partyzánů prošel kompletní rekonstrukcí, dráha je zatravněná a zakončená o 400 metrů dál novou smyčkou. Na nové konečné ale zatím chybí návaznost na železnici, kvůli které se tramvaj prodlužovala.
Po třech letech se v Praze začíná stavět nová tramvajová trať. O tomto víkendu těžká technika rozložila most bývalé železniční vlečky nad silnicí mezi Vítězným náměstím a Suchdolem, blízko bývalého hotelu International. Místo mostu má být nová konečná zastávka. Celá stavba tramvajové trati je ale sporná. Prodloužení trati o čtvrt kilometru je zatím samoúčelné a také dost drahé.