„V rozhlasové hře se vlastně zpronevěřujete scenáristice, kterou jste se naučil. Na druhou stranu je to hrozně vzrušující, protože si můžete spoustu nových věcí vyzkoušet,“ říká Jarchovský.
Úspěšní autoři se musí rozhodnout mezi recyklací a novými nápady. Režisér kultovního Pupenda nebo Pelíšků chce jít druhou cestou, u seriálu o bílé mafii mu ale cestu zkřížily právní překážky.
Příští rok na jaře by se zpracování obou kauz pod názvem Sněžím! mělo začít natáčet a diváci by je mohli vidět na podzim roku 2022. Hřebejk si za předlohu vzal knihy novináře Radka Kedroně.
Jarchovský souhlasí, že pandemie se podílela na změně toho, jak lidé filmy konzumují. „Ještě před pěti lety bychom si nepředstavili, že i artová produkce se přesune na platformy, jako je Netlifx.“
Z žen navrhly vědecké rady třeba odbornici na patologickou fyziologii a popularizátorku vědy Julii Dobrovolnou, která se specializuje na výzkum stresu, nebo významnou uměleckou šperkařku Evu Eisler.
Romantická dramedie Nápadník je i díky sympatickým hlavním hrdinům příjemným zakončením na pohled hezké trilogie, která si ale příliš nepotrpěla na děj.
Druhý snímek z trilogie Zahradnictví od tvůrčí dvojice Hřebejk-Jarchovský ukazuje, jak nástup komunistického režimu otestoval soudržnost jedné české rodiny.
Duo Hřebejk – Jarchovský odvážně staví dvě a půl hodiny prvního dílu plánované trilogie Zahradnictví na zálibných pohledech Ondřeje Sokola a Aňi Geislerové. A funguje to. Co ale se zbývajícími díly?