„Svou chybu rodiče přiznali s tím, že si zákazu vstupu nevšimli. Nebýt rychlé reakce strojvedoucího jedoucí soupravy, který začal brzdit, došlo by k fatální srážce,“ uvedla mluvčí Drážní úřadu.
V neděli došlo v Zábřehu k incidentu, kdy jen těsně unikla srážce s pendolinem rodina se třemi dětmi. Místo toho, aby využili podchod, přebíhali koleje.
„Brzdná dráha vlaku při jízdě vysokou rychlostí se počítá na vyšší stovky metrů a v případě nárazu je pravděpodobnost přežití minimální,“ řekl mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Loňskou červnovou nehodu v Bohumíně, při které jedno z Pendolin nabouralo, nepřežil strojvedoucí vlaku. Dalších pět lidí se zranilo. Příčiny Drážní inspekce dál vyšetřuje, blíží se ale k závěru.
Na trati u Zábřehu jely proti sobě souprava Pendolina a osobní vlak, zastavily 57,5 metru od sebe. Provoz na trati výrazně zasáhl do dopravy na koridoru, stále je omezen.
Při nehodě se zranilo pět lidí. Škoda dle Drážní inspekce přesáhne 36 milionů korun. Kriminalisté případ vyšetřují pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti.
Na tomto přejezdu před čtyřmi lety polský řidič nerespektoval výstražná světla a vjel na koleje. Vzápětí se střetl s projíždějícím pendolinem. Nehodu nepřežili tři lidé, dalších dvacet se zranilo.
V červenci 2015 vlak narazil ve Studénce na Novojičínsku ve více než 140kilometrové rychlosti do polského kamionu, který vjel na červenou na železniční přejezd a zůstal tam stát.
Před třemi lety narazil ve Studénce na Novojičínsku vlak Pendolino ve více než 140kilometrové rychlosti do polského kamionu, který vjel na přejezd na červenou.
Návěstidlem mezi Olomoucí a Ostravou projelo dopoledne Pendolino. Vlak nouzově zastavil na železničním přejezdu u stanice Grygov. Událost vyšetřuje Správa železniční dopravní cesty.
Ve vlacích Českých drah už možná brzy zaplatíte kartou. První cestující si to vyzkouší ve vlacích Pendolino, do září by měly začít poskytovat službu i vlaky Eurocity a další vlaky vyšší kvality.
Tōkaidō, Tōhoku, Jōetsu. Názvy tras rychlovlaků, které se staly legendou. Rychlou a hlavně bezpečnou. Šinkanseny totiž v Japonsku jezdí už přes půl století a přepravily již deset miliard cestujících.
Studénka na Novojičínsku si připomíná rok od těžké nehody pendolina a kamionu na přejezdu u nádraží. Tři lidé tehdy zemřeli a dalších téměř dvacet se zranilo. Nehodu zavinil řidič kamionu, který jel na červenou. Soud ho potrestal 8,5 lety vězení. Úřady stále hledají řešení, jak místo zabezpečit. Někteří řidiči přitom na přejezdu dál riskují.
V pátek to bude rok, kdy strojvedoucí Jan Černý zatáhl v pendolinu u Studénky na Novojičínsku za záchrannou brzdu. Snažil se zabránit nehodě s kamionem, který stál na přejezdu. Během několika vteřin vlak zpomalil, přesto nakonec zemřeli tři lidé. Šedesátiletý muž skončil na vozíku a za rok podstoupil dvacet operací. V nemocnicích strávil deset měsíců. Teď dennodenně už čtvrt roku cvičí v rehabilitačním ústavu v Kladrubech na Vlašimsku.
Smrtelná nehoda na kolejích poblíž Mohelnice na Šumpersku omezila provoz na hlavním železničním koridoru mezi Prahou a Ostravou. Pendolino tu srazilo člověka, který se pohyboval v kolejišti. Vlaky kvůli probíhajícímu vyšetřování jezdily po jedné koleji a nabíraly až 70minutové zpoždění. K další tragické nehodě došlo na stejné trati před půl šestou večer a doprava byla zastavena. Vpodvečer byl provoz obnoven po jedné koleji a kolem 21:00 i po druhé.
Osm a půl roku vězení udělil dnes Okresní soud v Novém Jičíně polskému řidiči Slawomirovi Wojciechu Sondajovi, který loni ve Studénce zavinil srážku kamionu s pendolinem. Rozsudek je pravomocný. Muži hrozilo za obecné ohrožení z nedbalosti až deset let. Padesátiletý Polák vjel s kamionem na červenou na železniční přejezd, kde ho uvěznily závory. Krátce na to do kamionu narazil vlak. Nehodu tři lidé nepřežili. Dvě desítky dalších utrpěly zranění.
Půl roku po tragické srážce pendolina s kamionem ve Studénce se případem začal zabývat soud v Novém Jičíně. Obžalován je polský řidič, který podle státního zástupce nehodu zavinil. Nerespektoval výstražná světla a vjel na přejezd, kde ho uvěznily závory. Srážku nepřežili tři lidé, dalších 17 utrpělo zranění.
České dráhy zvažují, že Pendolino, které se minulý týden na železničním přejezdu u Studénky střetlo s kamionem, nechají opravit u italského výrobce. Ten nyní bude počítat, na kolik by práce přišly. Už teď je jasné, že z prvního, nejpoškozenějšího vozu lze použít jen podvozek.
Odborníci zkoumají druhou černou skříňku z Pendolina, které havarovalo před týdnem u Studénky. Chtějí zjistit, jestli strojvůdce před nehodou stihl brzdit. Podle údajů z první černé skříňky byla nárazová rychlost vlaku 142 kilometrů v hodině.
Strojvedoucí z pražského depa začali sbírat peníze na podporu svého kolegy Jana Černého z Pendolina, které se minulou středu srazilo ve Studénce s kamionem. Černý je vážně zraněný, lékaři mu museli amputovat nohu. Kolegové doufají, že mu vybrané peníze pomohou vrátit se zpět do normálního života.
Pendolino poničené při střetu s kamionem u Studénky na Novojičínsku dorazilo v noci na dnešek do Prahy. Radiožurnálu to potvrdil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Souprava vyjela z Bohumína do metropole v pátek večer. Podle Šťáhlavského její přepravu nedoprovázely žádné problémy.
Pendolino poničené při tragické srážce s kamionem ve Studénce na Novojičínsku je na cestě do domovského depa v Praze. Souprava vyjela včera večer z Bohumína a hlavním železničním koridorem ji pomalu táhne náhradní lokomotiva.
Novojičínský soud dnes uvalil vazbu na polského řidiče kamionu, který se ve středu srazil na přejezdu ve Studénce s vlakem. Kamion vjel na přejezd, přestože už svítila červená světla. Nehodu nepřežili tři lidé, 18 jich bylo zraněno. Padesátiletému řidiči hrozí za obecné ohrožení z nedbalosti tři až deset let vězení.