Vlaky na trati podle webu Českých drah přestaly jezdit po 17.15. Strojvedoucí podle Rybanského zastavil vlak, zavolal policii a děti zadržel, aby neutekly.
Úřady nevyloučily, že počet obětí ještě vzroste. Podle policie je dál pohřešováno zhruba šest desítek lidí. Úřady se také snaží oběti identifikovat s využitím testů DNA.
Lidem vadí hlavně to, že se stále mluví o provázanosti dopravy, aby nemuseli využívat auta. A pak přijdou nové jízdní řády, kde se spoje o čtyři minuty nepotkávají.
Při nehodě se zranilo 20 lidí. Strojvedoucímu hrozilo za obecné ohrožení z nedbalosti až osm let. Soud mu vyměřil trest 30 měsíců se zkušební lhůtou tří let a zákaz řízení vlaků na tři roky.
Podle posudku soudního lékaře bylo provedeno imunohistochemické vyšetření srdeční svaloviny. Lékař připustil, že nehodě mohla předcházet náhlá srdeční příhoda.
O výročí tohoto neštěstí mluvil v Českém rozhlase Hradec Králové Bohuslav Škoda, předseda společnosti Železniční výtopna Jaroměř, který v roce 1991 na nádraží ve Stéblové nějakou dobu pracoval.
Podle prvních zjištění nehodu způsobil zřejmě mezinárodní expres, který vjel na úsek bez povolení. Osobní vlak RegioShark náraz odrazil desítky metrů od místa srážky.
Nehodu nepřežili oba dva strojvedoucí. Třetí obětí je žena z vlaku. Jeden z vlaků projel podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) návěstidlo v poloze Stůj ve výhybně Radonice.
„Strojvedoucí vlaku jedoucí z Johangeorgenstadtu nesplnil se neohlásil dirigujícímu dispečerovi a bez jeho souhlasu nedovoleně odjel na trať, po níž přijížděl vlak z Karlových Varů,“ uvádí inspekce.
Strojvedoucí vlaku společnosti Leo Express projel návěstidlem na červenou a dostal se na stejnou kolej, kde jel v protisměru jiný vlak stejného provozovatele.
Úterní nehodu osobního vlaku CityElefant s poštovním nepřežil jako jediný. Podle hasičů, kteří na místě zasahovali, zůstal strojvedoucí zaklíněný v kabině.
„Došlo k zastavení vlaku pomocí radiobloku. V současné době celou situaci prověřujeme,“ sdělila mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová. Radioblok umožňuje zastavit vlak na dálku.
„Zjistili jsme to z rozboru a nahrávek. Ta situace na místě byla složitá. Nicméně tak, jak to vypadá v tento okamžik, se jedná o chybu člověka, možná více lidí,“ řekl Radiožurnálu Jan Kučera.
U Běchovic narazil vlak bez cestujících do čekajícího rychlíku. Několik vagonů vykolejilo, hasiči evakuovali stovky lidí. Nikdo nebyl zraněn, u tří lidí se projevila akutní stresová reakce.
Vlaky po trati nejezdily víc než 14 hodin. Nehoda se stala v úterý mezi Novými Hamry a dopravnou Pernink. Osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu se srazil s osobním vlakem.
„Bohužel na místě zemřel převážený pacient, ročník 1932. Posádka sanitního vozu a 25 cestujících ve vlaku by měli být v pořádku," sdělila Radiožurnálu mluvčí příbramské nemocnice Monika Schindlová.
Praha||Tomáš Pancíř, dbr, prh|Ekonomika|Dvacet minut Radiožurnálu
Drážní inspekce musí od minulého týdne řešit tři mimořádné události. Jízdu bez strojvedoucího, jízdu na červenou, která mohla skončit nehodou a srážku lokomotiv.
„Drážní inspekce šetří příčiny a okolnosti mimořádné události v místě jejího vzniku. Další podrobnosti zjišťujeme," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Na hlavní trati spojující Prahu s Kolínem v úseku mezi Úvaly a Českým Brodem proti sobě v pondělí odpoledne vyjely dva vlaky. Podle Správy železniční dopravní cesty se je podařilo včas zastavit.
Pozdě večer vykolejil v Kralupech nad Vltavou osobní motorový vlak, nikdo nebyl zraněn. V době nehody vlak, tvořený jedním motorovým vagonem, nevezl žádné cestující.