Potřebujeme vymyslet nějaký nástroj, který by pomohl učitelům kontinuálně v průběhu několika let poskytovat metodickou podporu, říká k revizi rámcových vzdělávacích plánů Slejšková.
„Z šetření od organizace Jeden svět na školách vidíme, že už ve starším věku studenti využívají umělou inteligenci i ke tvorbě domácích prací do školy,“ říká Böhmová.
S příchodem žáků a učitelů do škol se opět do diskusí dostává otázka, jak ve školách pracovat s umělou inteligencí. Proto Národní pedagogický institut připravil soubor doporučení, jak AI používat.
Národní pedagogický institut ministerstva školství připravuje nové rámcové vzdělávací programy. Jako konzultanti na nich pracují také lidé z ministerstva obrany. Návrat branné výchovy se ale nechystá.
Pokud rodiče využívají telefon dítěte proto, aby své potomky měli pod kontrolou, je důležité s nimi o tom mluvit a své kroky dobře vysvětlit, jak popisuje v rozhovoru Petra Sobková.
„Důležitá je komunikace. Mladí lidé se mají učit o sexu mluvit, vyjadřovat své emoce, obavy, a proto by měli mít prostor diskutovat,“ říká Johanna Nejedlová z organizace Konsent.
Růst počtu prváků ve stavebních oborech v uplynulých letech podle institutu převýšil i tempo, jakým začalo přibývat středoškoláků v důsledku demografického vývoje.
Podporu školám v této mimořádné situaci zajišťuje Národní pedagogický institut. Může jim zajistit tlumočení a překlady zdarma nebo poskytnout peníze na tzv. adaptačního koordinátora.
Na tom, jak děti-cizinci zvládnou češtinu, závisí jejich studijní úspěšnost i psychická pohoda. Od září jim budou školy muset zajistit intenzivní kurzy češtiny.