Polští přepravci si stěžují na nerovné podmínky při přepravě zboží na Ukrajinu. Jejich výhrady se týkají třeba elektronické fronty, do které se musí řidič přihlásit v momentě přejezdu na Ukrajinu.
Prudké kopce způsobují zbytečné náklady. Vědci proto vyvinuli software, který dokáže určit tu nejlevnější trasu. „Jsme schopni odhadnout, kolik času zabere cesta a kolik paliva auto spotřebuje.“
Mezirezortní komise zhodnotila, jak se Česku daří plnit opatření proti suchu. Téma pro Mf Dnes. Železniční nákladní doprava loni v Česku meziročně opět vzrostla. Věnuje se tomu server zdopravy.cz.
Schválená novela silničního zákona by umožnila řidičům kamionů nedodržet přestávku v jízdě v případě zhoršení sjízdnosti silnice nebo ochraně života či majetku.
Havlíček doporučí vládě nákup základního množství AdBlue do Správy státních hmotných rezerv, které bude pouze pro budoucí potřeby integrovaného záchranného systému.
První nadměrný náklad vyjede v úterý v 9.00 z Kramolína a zamíří na hraniční přechod Sudoměřice-Skalica. Druhý konvoj vyjede ve čtvrtek a v pátek, časy odjezdů i odstavení jsou naplánovány stejně.
Ve čtvrtečním tisku se dočtete, že po loňském zlevnění energií nejspíš ceny elektřiny a plynu znovu porostou. Tlak na zvyšování cen ovlivňuje plnění klimatických cílů i brexit, píší Lidové noviny.
Železniční společnost Eurostar oznámila, že v pondělí a v úterý nepojedou její vlaky z Londýna do Paříže, Bruselu, Lille a Amsterdamu, ale ani vlaky opačným směrem s výjimkou spojů z Paříže.
Hrubým výpočtem tak z nevybraných pokut z vysokorychlostních vah státu unikly až stamiliony korun, za které by bylo možné postavit nebo modernizovat několik kilometrů dálnic.
Analýza britského ministerstva dopravy, kterou získala televize Sky News, uvádí, že řidiči budou nákladních automobilů čekat již den po tvrdém brexitu v přístavu v Doveru i několik hodin.
Za stejnou práci stejné peníze, nebo snaha o omezení levné konkurence z východu? Dlouhodobé spory o pravidla pro pracovníky dočasně vyslané do zahraničí se pokusí ukončit unijní ministři práce.
Polská železniční nákladní doprava míří na jih, první zastávkou je expanze do České republiky. Společnost PKP Cargo koupila za 2,8 miliardy korun většinový podíl ve firmě AWT. Jde o druhou vůbec největší polskou investici v Česku. Noví polští šéfové dnes představili své plány do budoucna.
Jeden kamion za druhým. V celé České republice je přes 200 obcí, které jsou nadměrně zatížené nákladní dopravou. Dopravní federace a zástupci obcí proto odeslali otevřený dopis ministru dopravy, ve kterém ho žádají, aby zavedl mýtné i na silnice nižších tříd. Jsou mezi nimi i Bernartice na Písecku, kde odhadem projede kolem 15 000 aut denně.
Německo mohutně investuje do modernizace vnitrozemských vodních cest. Přibližně 70 kilometrů nad Berlínem na kanálu Oder-Havel roste impozantní stavba – nový lodní výtah, který zefektivní kontejnerovou dopravu mezi Berlínem a nedalekým Baltským mořem.
Klidně i o 30 nebo 50 procent bývají přetíženy kamiony na jihomoravských silnicích. V potrestání jejich řidičů policisté přitvrdili, přesto nadměrně naložená nákladní auta ničí silnice dál.
Paříž dnes blokují kamiony. Na hlavních dálnicích do francouzské metropole stojí stovky nákladních vozidel, které komplikují vjezd do města. Podobné je to i v okolí dalších francouzských měst. Řidiči kamionů totiž protestují proti chystané ekologické dani.
Nákladní doprava se příští rok na silnici druhé třídy mezi Děčínem a Českou Lípou omezí. Problém kamionů na této komunikaci řeší už od začátku roku Ústecký i Liberecký kraj. Studie o zatíženosti dopravy a možnostech odklonění nákladních aut z této silnice ukázala, že doprava je tady přetížená. Za 24 hodin tu projede 2970 aut, kamion každou minutu a půl.
Litomyšl a její integrované obce si stěžují na nákladní dopravu. Nelíbí se jim, že si kamiony, které směřují do České Třebové, krátí cestu přes centrum Litomyšle a obce Suchá a Pazucha, místo aby jezdily přes Svitavy. Na vině je podle nich logistická společnost Metrans, která má terminál v České Třebové, kam většina kamionů směřuje.