Unikátní Wartburg je bez emisí. „Je to práce saského inženýra, který už v šedesátých a sedmdesátých letech říkal, že se musí přejít na ekologičtější motor,“ říká ředitel muzea, kde je auto vystavené
„Kouzlo syntetických paliv je v tom, že motor si toho ani nevšimne, takže tam je záměna naprosto stoprocentní. Tato paliva se mohou používat jako libovolná náhrada těch fosilních,“ říká expert.
Superlubrikanty jsou materiály, které výrazně snižují tření. Díky nim by provoz mechanických přístrojů mohl být o dost levnější a také by měly delší životnost.
Čtvrteční let společnosti Smartwings prošetřují letečtí inspektoři. Boeing letěl minulý týden z řeckého ostrova Samos do Prahy víc než dvě hodiny pouze s pravým motorem.
Britská strojírenská firma Rolls-Royce navrhla systém elektrického pohonu s vertikálním vzletem a přistáním pro létající taxi, které by mohlo přepravovat čtyři až pět osob.
„Mladí lidé se někdy trochu diví, když slyší, že všechny naše buňky jsou v pohybu, najdeme v nich rotory i lineární motory. A ta neuvěřitelná mašinerie se hýbe pořád a velmi rychle.“
Kvůli nové emisní normě Euro 6c musí mít od září nově vyrobená auta s motorem s přímým vstřikováním nainstalované filtry pevných částic.Ty by měly zachytit rakovinotvorné mikročástice sazí.
Automobilky do aut čím dál častěji montují tříválcové motory. Tlačí je k tomu přísné emisní normy. Lehké a malé motory proto dostávají i poměrně těžké a velké vozy jako Kia Stonic nebo Škoda Karoq.
Úspěšný vývoj strategických raket umožnil Severokorejcům nákup mohutných raketových motorů na černém trhu, které mohou pocházet z ukrajinské továrny s historickými vazbami na ruský raketový program.
ArcelorMittal prodává válcovnu plechu ve Frýdku-Místku. Tvrdí, že výroba speciální elektrické oceli je pro ni okrajová. V minulých letech investovala do modernizace víc než 1,5 miliardy korun.
Koncern Volkswagen začne v pondělí v Česku svolávat první vozy se vznětovými motory schopnými obcházet homologační emisní měření do servisů v rámci tzv. aféry Dieselgate. V první vlně půjde o modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5, a Seat Exeo s motory 2,0 TDI, kterým v servisech budou aktualizovat software.
Francouzská automobilka Renault svolá asi 15 tisíc aut, kterým upraví motor tak, aby odpovídal emisním normám. Uvedla to dnes francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová. Renault je druhým největším výrobcem aut ve Francii. Minulý týden akcie firmy prudce klesly po zprávách, že pracoviště automobilky prohledávali kvůli technologii měření emisí vyšetřovatelé.
Do České republiky by možná mohl přijít zajímavý investor, který chce v Evropě vyrábět elektromobily. Zkušení zaměstnanci automobilového průmyslu v Česku by se společnosti Tesla Motors, progresivnímu producentovi elektromobilů, mohli hodit.
Letoun ČSA měl ráno problémy s motorem a musel se vrátit na letiště v Budapešti. Nikomu z cestujících se nic nestalo. Cestující do Prahy odletí odpolední linkou.
Nové automobily v Evropské unii zřejmě budou muset být tišší. Pokud legislativu přijatou Evropským parlamentem schválí i členské země, budou muset výrobci nové hlukové limity splnit do osmi let.
Firma Rolls Royce čelí nepříjemné skutečnosti. Motory Trent 900, které vyrobila a které sloužily na letadlech Airbus A380, se budou muset vyměnit. Jde o desítky kusů. Dohromady na 21 strojích je používají letecké společnosti Qantas, Lufthansa a Singapore Airlines.
Jedna špatná součástka mohla zavinit smrt více než 450 lidí. Motor Rolls Royce v airbusech A380 má podle výrobce konstrukční vadu. Před týdnem kvůli ní pravděpodobně vybuchl jeden z motorů stroje australské spolčenosti Qantas přímo za letu. Pilot naštěstí nouzově přistál.
Dlouho platila informace, že prvním vynálezcem automobilu byl Karl Benz. Poslední zprávy samotné automobilky Mercedes-Benz však za jeho objevitele považují spíše Gottlieba Daimlera. Přesně před 125 lety, 29. srpna 1885, zažádal o patent pro svůj „člověkem řiditelný automobil se spalovacím motorem“.
Jihokorejská automobilka Kia postaví na Slovensku novou továr na motory v celkové investici 100 milionů eur, tedy za dva a půl miliardy českých korun. Závod by měl stát nedaleko Žiliny, kde už funguje továrna na automobily.
Přimíchávání malého množství biosložky do motorové nafty, které je u nás od soboty povinné, dieselovým motorům neuškodí. Česká i evropská norma považuje palivo s příměsí metylesteru do pěti procent stále za motorovou naftu. Zdůraznil to ministr průmyslu Martin Říman v reakci na některá tvrzení tisku.