Takzvané full-mission simulátory napodobují nejen samotné stroje, ale i konkrétní prostředí. Státní společnost VR Group na jejich výrobě spolupracuje s výrobci reálné vojenské techniky.
Výtěžek z prodeje hry má posloužit ke stavbě skutečného letounu An-225 Mrija, uvedl na svém webu list Ukrajinska pravda s odvoláním na výrobce letounu, společnost Antonov.
Od začátku epidemie, kvůli které se snížil letecký provoz asi o dvě třetiny, a v případě některých společností až o 80 procent, není k dispozici dostatek letů k hodnocení pilotů v reálných podmínkách.
Piloti musí pracovat rychle a přesně, protože každá chyba může stát život všech cestujících. I proto mají ve společnosti CATC několik leteckých simulátorů. Na nich se učí piloti z celého světa.
Letiště, ubíhající pod podvozkem, zasunovací podvozek, kontrola výšky i rychlosti. To všechno umí věrně napodobit letecký simulátor, který vzniká ve Vratislavicích nad Nisou. Z kokpitu vyřazeného letounu DC 9 ho staví skupina nadšenců. Simulátor, který teď dokončují, klade důraz hlavně na detail. Na rozdíl od jiných je z něj krajina vidět díky kruhovému plátnu i zadními okénky.
Člověk nemusí být pilot, aby mohl řídit dopravní Airbus. Simulátory iPilot se veřejnosti poprvé otevřely před třemi lety v Anglii a ode dneška si mohou zájemci vyzkoušet let v pilotním trenažéru i v Praze. Není to ale nic jednoduchého a katastrofa je "na spadnutí".