koridor

koridor v textech na iROZHLASU

5:34

|Robert Mikoláš |Zprávy ze světa

Chorvatsko nechce stavět ploty kvůli uprchlíkům, otevře koridor přes Slovinsko

Záhřeb nebude budovat ploty na hranicích. Prohlásila to dnes chorvatská ministryně zahraničí Vesna Pusičová po setkání s českým protějškem Lubomírem Zaorálkem z ČSSD. Právě přes balkánskou zemi nyní přichází do bohatých členských států EU nejvíce běženců a jejich příliv neustává. Podle Pusičové ale uprchlíci míří hlavně do Německa a o azyl jinde zájem nemají.

Obyvatelům Dobřejovic na Českobudějovicku se nelíbí varianta pro výstavbu železničního náspu

|Martin Pokorný |Regiony

Ani velká opatrnost při nákupu pozemku pro stavbu domu nemusí znamenat výhru. Přesvědčili se o tom lidé, kteří před několika lety koupili parcely v Dobřejovicích na Českobudějovicku. Teprve krátce po kolaudaci nových domů se dozvěděli, že jen půl kilometru za vsí vyroste obrovský železniční násep rychlostního koridoru pro vlaky z Českých Budějovic do Prahy.

2:27

|Štěpánka Kadlečková |Regiony

MD chce vybudovat koridor Dunaj–Odra–Labe do roku 2039, projekt ale rozděluje veřejnost

Česká republika je jedinou zemí ze všech sedmadvaceti států Evropské unie, která nemá přímé nebo nepřímé spojení s mořem. Za několik desítek let by to už ale nemusela být pravda. Ministerstvo dopravy totiž chce do roku 2039 zbudovat koridor, který má napříč republikou spojit Dunaj, Odru a Labe, tedy vodní cestu, která má propojit tři moře. Obří projekt za asi 300 miliard korun však rozděluje veřejnost na zaryté odpůrce a zastánce.

|Alžběta Havlová, bre |Ekonomika

SŽDC otevře obálky s nabídkami firem usilujících o tendr za 7,5 miliardy korun

Vylepšení železnice z Rokycan do Plzně bude stát téměř 8 miliard korun. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se dnes dozví, komu peníze svěří. Státní organizace totiž otevře obálky se jmény firem, které se do obřího tendru přihlásily. Správa už od vyhlášení veřejné zakázky slibuje, že jí bude přísně kontrolovat, aby nemohlo vzniknout jakékoliv podezření z korupce.