Kniha Severka je z 90 procent pravda, říká Špitálníková. „Severka je osmnáctiletá dívka, v Severní Koreji tvořila smetánku a vlastně nikdy nechtěla odejít. V Jižní Koreji byla nešťastná, byla nikým.“
Samostatnou kapitolou je násilí namířené vůči těm nejslabším z dalitů - ženám. Indie zaznamenává podle některých zdrojů v průměru tři, podle jiných až deset případů znásilnění dalitských žen denně.
V Indii stále přibývá žen, které se staly obětí brutálního hromadného znásilnění. Tento týden zneužila skupina mužů ve vesnici na severu země dvě dívky ve věku 14 a 15 let. Místní pak oběti nalezli oběšené na stromě. Když se dívky ztratily, policie se prý případem odmítla zabývat, protože patřily k nižší společenské kastě. Případ vzbudil ve státě Uttarpradéš vlnu rozhořčení.
Největší světová demokracie i konzervativní společnost, ve které jsou lidé rozděleni na kasty. I taková je dnešní Indie. Ani za 70 let budování moderního státu se kastovní systém vytvářející obrovské propasti mezi lidmi nepodařilo vymýtit. Byť je nelegální, stále platí. Po parlamentních volbách míří do čela země hinduističtí konzervativci a žádné velké změny se tak nedají očekávat.
Sociální rozdíly, které trápí Evropu, nejsou nic proti propastem mezi lidmi, které jsou dodnes v indické společnosti. Oficiálně sice rozdělení na kasty neexistuje, přesto ale stále platí. Něco se ale pomalu mění. Poprvé v tisícileté historii se slavnostní koupele v Allahabádu zúčastnily i ženy z nejnižší kasty, kasty nedotknutelných.
V průběhu již patnáctého sčítání lidu v miliardové Indii, které začalo v dubnu, se úředníci ptají Indů mimo jiné na to, ze které jsou kasty. Mnohé Indy tahle otázka pobuřuje. Při sčítání lidu naposledy zazněla v roce 1931. Jak uvádí CNN, dnešní snahu úřadů zjistit počet příslušníků jednotlivých kast řada lidí kritizuje. Vláda ale zatím oficiálně nerozhodla, zda tuto otázku do sčítání zařadit či ne. Kastovní systém je v Indii stále citlivou otázkou.