Prostřednictvím Eurotunelu se odehrává 25 procent obchodní výměny mezi Velkou Británií a Evropskou unií. Ročně se přes něj převeze zboží v hodnotě 140 miliard eur.
Yann Leriche, šéf společnosti Getlink, která provozuje Eurotunnel, řekl, že celní postupy bude zřejmě nutné vypilovat, nicméně je přesvědčen, že v následujících týdnech chaos nehrozí.
„Žádná dohoda nevyrovná to, co nám brexit vzal. Je čas na referendum o naší vlastní nezávislosti, jako evropského národa,“ reagovala na dohodu Sturgeonová na twitteru.
Železniční společnost Eurostar oznámila, že v pondělí a v úterý nepojedou její vlaky z Londýna do Paříže, Bruselu, Lille a Amsterdamu, ale ani vlaky opačným směrem s výjimkou spojů z Paříže.
Svými sbíječkami tunel 1. prosince 1990 definitivně propojili horník z anglického Doveru Graham Fagg a jeho francouzský kolega z Calais Philippe Cozette.
Dosud není jasné, jestli se Velká Británie dohodne na podmínkách brexitu s unijními zeměmi. To je přitom rozhodující i pro dopravu na obou stranách kanálu La Manche.