Jana a Tomáš Rynešovi jsou vedoucími tanečních v českobudějovickém kulturním domě od roku 2011. „Jdeme s dobou, nikomu nediktujeme, jestli má mít bílé, nebo zelené šaty,“ komentují.
I dnes stále většina mužů instinktivně usedá tak, aby měla na mušce nejen svůj protějšek, ale také příchodové dveře a vůbec celou restaurační místnost.
Nemoc ji před lety připravila o obě nohy. Příští týden usedne manažerka neziskových organizací Andrea Brzobohatá poprvé do Poslanecké sněmovny. V barvách hnutí ANO chce hájit zájmy hendikepovaných.
ROZHOVOR: Videa z oficiálních státnických setkání amerického prezidenta Donalda Trumpa se světovými lídry se stala internetovým hitem. Důvodem je neobvyklý způsob, jakým si Trump se svými protějšky potřásá rukou. „Pumpování, drcení a tahání“, kterým šéf Bílého domu své návštěvy vítá, je ale podle odborníka na etiketu Ladislava Špačka ukázkou nedostatečné kultivovanosti. „Drobných skandálků určitě ještě bude víc,“ dodal pro Zpravodajský web Českého rozhlasu.
Hinduistický aktivista Rádžan Zéd vyzval český pivovar Primátor, aby nepoužíval obrázek hinduistického boha Ganéši na lahvích piva. Náchodský pivovar se ale brání, že obrázek stáhl už na počátku výroby před dvěma roky.
Pivovar ve Strakonicích vyměnil sládka. Přesto i několik měsíců poté ručil podle etikety bývalý zaměstnanec za kvalitu lahvového piva. Podle některých sládků ale za výrobu alkoholického nápoje nezodpovídá jen jeden člověk, nýbrž celý tým lidí.
Europoslanci chtějí, aby na alkoholických nápojích byly informace o obsahu kalorií. Na zasedání ve Štrasburku odsouhlasili výzvu Evropské komisi, aby se opatření věnovala. Věří, že by to mohlo pomoct v boji proti jeho nadměrnému pití.
Už za týden získají zákazníci lepší přehled, odkud pochází maso, které si kupují. Řeznictví i supermarkety musí od 1. dubna povinně na obalech uvádět zemi původu. A to u vepřového, drůbežího, skopového nebo i kozího masa. Nařízením Evropské unie se jen v Česku bude řídit zhruba 7000 podniků. Novinka se ale netýká mletého masa, u něj zákazníci původ nezjistí.
Potravináři se připravují na to, že letos budou muset poskytovat spotřebitelům více informací o složení svých produktů. Nařizuje jim to směrnice Evropské unie.
Dopátrat se toho, kdo vlastně vyrobil potraviny, které kupujeme v obchodě, je často nemožné. Na balených potravinách totiž musí být ze zákona uveden jen jeden z údajů: buď výrobce, nebo dovozce, nebo balírna.