Pohled do statistiky těchto přestupků, kterou vede ministerstvo dopravy, vypadá hrozivě. Za posledních deset let jich přibyl víc než pětinásobek, loni to bylo 2400 případů extrémně rychlé jízdy.
„Práce se nyní změnily v misi s cílem zajistit ostatky,“ oznámil Trump. „Byla to temná a bolestná noc v hlavním městě naši země a v historii naší země. Tragédie strašlivých rozměrů,“ pokračoval.
Záchranáři musí postupovat velmi opatrně, protože hrozí nebezpečí, že se bude díra dále propadat. Při sestoupení do propadlé jámy ve snaze vyprostit řidiče už utrpěli dva záchranáři lehká zranění.
Oběťmi nehod bývají především řidiči osobních aut. Podle statistik za období od začátku roku do konce listopadu tvořili více než třetinu zemřelých. Následovali motocyklisté a chodci.
Ve stoupání s třemi pruhy ve směru na Liberec oslnilo slunce řidiče vozu Dacia Duster, který kvůli tomu zastavil u krajnice. Čtyři auta do něj nabourala.
„Brzdná dráha vlaku při jízdě vysokou rychlostí se počítá na vyšší stovky metrů a v případě nárazu je pravděpodobnost přežití minimální,“ řekl mluvčí Českých drah Filip Medelský.
Jedenáct lidí utrpělo lehká nebo středně těžká zranění při nehodě autobusu u Milotic nad Opavou. Řidič sjel ze zasněžené silnice do příkopu. Sněžení komplikuje dopravu na silnicích po celém Česku.
Po střetu se zvěří má řidič postupovat jako při jiné nehodě. Jen v minimech případů není nutné volat policii - když je škoda na autě pod 100 tisíc a je jasné, že není zraněný ani člověk, ani zvíře.
Analýza Portálu nehod prokázala, že na kruhových objezdech dochází k méně nehodám než na klasických křižovatkách. Řidiči se při nich vážně zraní jen výjimečně.
Dva dospělí muži, kteří v autě s dětmi cestovali, nehodu přežili. Řidič, který měl podle předpisů jet v daném úseku šedesátkou, podle žalobce jel rychlostí přesahující 140 kilometrů v hodině.
U Tržnice v Karlových Varech ve čtvrtek ráno po nehodě spadl autobus z mostu do železničního kolejiště, sdělili hasiči. Pádu podle dopravních informací předcházela srážka s osobním autem.
Kamion, který se srazil s cisternou, převážel lidi. Nehoda se dotkla i dalších vozů, které byly v jejich blízkosti. Vedle toho při požáru zahynulo i na 50 kusů dobytka.
Studenti v době neštěstí čekali před branou školy, když do nich najel autobus, který byl speciálně upravený pro přepravu žáků. Bezpečnost ve školách je v Číně dlouhodobý problém.
Počet úmrtí je vyšší, než byl loni i předloni, nejtragičtější den byl 22. srpna, kdy zemřelo na silnicích šest lidí. Policie zveřejní upřesněná prázdninová čísla v průběhu příštího týdne.
„Vyšetřování v případě havárie vrtulníku bylo ukončeno. Je naprostá jistota, že to, co se stalo, byla nehoda,“ řekl agentuře Fars nejmenovaný bezpečnostní zdroj.
Na českých silnicích přibývá nehod, které způsobí únava nebo mikrospánek. Za celý loňský rok jich bylo, jak ukazují data Centra dopravního výzkumu, přes 1600.
Na dálnici D1 na výjezdu z Prahy se tvoří dlouhé kolony kvůli odstraňování následků dopravní nehody. Policie žádá řidiče, aby se místu vyhnuli. Uvedla to na síti X.
„Pokud se budeme bavit o zemřelých, tak tam pro jejich rodiny samozřejmě náleží řádná kompenzace, která se vypočítává podle jejich vztahů a blízkosti, jak spolu často trávili čas.“