„Ostatní cestující informujeme v případě potřeby a přijímáme opatření, která zajistí bezpečí všech pasažérů,“ dodává. Zda byli upozorněni konkrétně i spolucestující z kupé Vojtěcha B.ale jasné není.
Dálnice je uzavřená pro nákladní auta mezi exitem 48 Břeclav a hraničním přechodem Břeclav-Kúty. Podle policejního mluvčího Petra Valy bude situace trvat až do rána.
Nedostatkem řidičů omlouvá ČSAD Slaný výpadky v autobusové dopravě na Teplicku. Od prosince, kdy ji tato dopravní společnost převzala, vynechaly stovky spojů.
Dotace by měly kompenzovat ztráty dopravců od 12. března, tedy začátku nouzového stavu, do konce letošního června. Dopravní firmy se tehdy dostaly se svými příjmy téměř na nulu.
V Česku koronavirová krize zasáhla kolem 2000 zájezdových dopravců. Kvůli výpadku příjmů mají problém zaplatit zaměstnance nebo leasingové splátky za autobusy.
Vyšetřování ukázalo, že český dopravce, jehož jménem podvodník vystupoval, skutečně existuje, česká firma ale o zakázce nic nevěděla. Podle všeho tak zloděj zneužil jméno firmy.
V úterním tisku se dočtete, že praktičtí lékaři chtějí víc pravomocí, píše to regionální Deník. Podle Hospodářských novin riskují kamionoví dopravci v zahraničí pokutu.
Dopravci jezdící do Velké Británie čím dál častěji řeší škody na vozidle i na zboží. Mohou za to uprchlíci, kteří se ve francouzském Calais snaží za každou cenu dostat do kamionu, aby je odvezl do Anglie. Některé události pokryje pojištění, ostatní náklady ale musí zaplatit dopravce nebo zákazník.
Mýto jen na hlavních tazích, nebo prakticky na všech silnicích - tak rozdílné jsou návrhy nové mýtné koncepce, o které dnes bude rozhodovat vláda v demisi. Ani ministerstvo dopravy nedalo jasné doporučení, která z pěti variant je nejvýhodnější.
Kdo bude příštích deset let zajišťovat městskou hromadnou dopravu v Přerově, se město dozví minimálně s měsíčním zpožděním. Původní termín oznámení výsledků výběrového řízení se posunul kvůli odvolání jednoho z uchazečů, který napadl zadávací podmínky. Firma například rozporovala požadovaný počet ekologických autobusů.
Liberecký dopravní podnik oznámí, jak dopadla prověrka smlouvy se semilským dopravcem - společností BusLine. Radniční opozice tvrdí, že údajně nevýhodná smlouva připraví podnik o stamiliony korun.
Nasednout v Praze na vlak a jet do Ostravy nebo Bohumína není ode dneška žádný problém. Na této trase totiž přibyly další tři spoje od společnosti Leo Express. Celkem jich soukromý dopravce provozuje na lince Praha - Bohumín osm. Není ale jediný.
Může být člověk potrestán za něco, co nemůže ovlivnit? Teoreticky by se to stávat nemělo, v praxi se s tím asi potkal každý z nás. Tak jako dopravci, kteří sice poctivě platí mýto, ale vinou jedné neexistující mýtné brány jsou popotahováni jako neplatiči.
Dopravní společnost BusLine od května zdraží o dvě až pět korun jízdné. Zvýšení cen se netýká dotované regionální dopravy, ale mezikrajových a dálkových tras.
Mýtné loni přineslo rekordní zisk. Automobiloví dopravci zaplatili loni 6,6 miliardy korun, což je o 18,5 procenta více než předloni. Dopravci přitom budou od dneška platit za mýto víc. Ministerstvo dopravy zvedlo o 25 procent sazby pro všechny kategorie nákladních aut s výjimkou těch, která splňují nejpřísnější ekologickou normu Euro 5.
Dopravci přestávají tankovat v České republice a pokud mohou, berou naftu v zahraničí. Je to pro ně výhodnější. Původní plán, že zvýšením spotřební daně o korunu se letos získají další čtyři miliardy korun, tak přinesl opačný efekt. Podle tajemníka Sdružení dopravců Česmad Bohemia Martina Špryňara, stát naopak o minimálně šest miliard korun přichází:
Slovenští dopravci včera znovu ohlásili stávku proti elektronickému mýtu a už dnes je přijme na úřadu vlády premiér Robert Fico. Vláda částečně ustoupila jejich požadavkům před dvěma týdny a omezila platnost mýta a zlevnila naftu. Dopravci ale žádají víc.
Slovenští dopravci opět vyhlásili stávku. Do pondělí hodlají jednat s vládou o změnách v elektronickém mýtu a v případě neúspěchu opět zablokují dálnice a města.
Nákladní automobily a autobusy budou v pátek odpoledne platit vyšší mýto. Rozhodla o tom vláda, která tak chce regulovat velký provoz na konci týdne. Kvůli němu už se dříve jednalo o úplném zákazu jízdy kamionů během pátečních odpolední a večerů. Nakonec ale zvítězilo omezit dopravce finanční cestou.
Slovenští dopravci chtějí zablokovat přechody na hranicích se sousedními zeměmi a také dálnice na protest proti elektronickému mýtu. Píše to slovenský deník Sme s tím, že blokádu chystají na 3. ledna. Důvodem je pro dopravce především rozsah silniční sítě, kde musejí platit mýto.
Státnímu fondu dopravní infrastrukrury zůstane původně navržený rozpočet - tedy 96 milliard korun. Poslanci do fondu vrátili pět miliard korun, které odebrali ve středu při schvalování státního rozpočtu. Peníze teď - na návrh levice - vzali z privatizačních prostředků státu.
Islandská letecká společnost Icelandair převezme českou firmu Travel Service. Ta je největší soukromou leteckou společností u nás a jen za loňský rok přepravila více než 1,8 milionu cestujících. Islanďané vidí v koupi nové obchodní příležitosti ve střední a východní Evropě.