Odvolací senát potvrdil rozhodnutí soudu v Mladé Boleslavi, podle kterého české právo společnou žalobu prostřednictvím společnosti Safe Diesel nedovoluje.
Stadler byl v roce 2020 obviněn z účasti na skandálu. Hospodářský trestní soud mu slíbil podmíněný trest, pokud se obšírně dozná a zaplatí 1,1 milionu eur (25,9 milionu Kč).
Americké ministerstvo obvinilo skupinu z klamání úřadů a spotřebitelů tím, že uváděla nepravdivá nebo zavádějící prohlášení o systémech kontroly emisí u více než 100 tisíc vozidel značek Jeep a Ram.
Dohodu schválili akcionáři koncernu. 270 milionů eur půjde z pojištění odpovědnosti zaměstnanců. Zbytek doplatí čtyři bývalí vedoucí pracovníci spojení s aférou.
Skandál označovaný jako dieselgate vypukl v roce 2015, kdy německý výrobce Volkswagen přiznal, že namontoval do 11 milionů vozů software, který při testování falšoval hodnoty výfukových plynů.
Volkswagen v září 2015 přiznal, že do milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňoval manipulovat s testy emisí. Aférou se zabýval i Soudní dvůr EU.
Podle agentury DPA se tak pět let od vypuknutí aféry přezdívané dieselgate otevírá cesta k dalším soudním sporům, v nichž by mohla být pozice zákazníků výrazně silnější.
Volkswagen nadále zastává názor, že zákazníkům nevznikla žádná škoda. Soudní dvůr Evropské unie navíc rozhodl, že klienti mohou koncern žalovat ve své zemi.
Automobilka Volkswagen musí podle německého nejvyššího soudu vrátit kupní částku za vůz, u kterého bylo manipulováno s emisemi, sumu ale může snížit o ujeté kilometry.
Skandál, nazývaný dieselgate, vypukl v září 2015. Doposud po celém světě Volkswagen vyplatil na odškodném kolem 30 miliard eur (přes 827 miliard korun).
Kanadská vláda Volkswagen obvinila z porušování zákona o ochraně životního prostředí a z podávání zavádějících informací. Tvrdí, že podnik do Kanady dovezl 128 000 aut, které nesplňovaly předpisy.
Německá prokuratura vyšetřuje japonskou automobilku Mitsubishi kvůli podezření z manipulace s emisemi naftových vozů. Podle agentury Reuters to oznámil úřad prokuratury ve Frankfurtu nad Mohanem.
Ministr Peschorn uvedl, že výše odškodného nebude podle dohody zveřejněna. Podle informací DPA je nicméně sjednané odškodné výrazně nižší než částka 2,6 milionu eur, kterou Rakousko požadovalo.
Jádrem aféry je zakázané odpojovací zařízení, které měla německá automobilka nainstalovat zhruba do 11 milionů vozů. Software pak mohl být zneužit k manipulaci testů emisí.
Model, kterým chce Volkswagen zahájit svůj odklon od spalovacích motorů, vzniká ve východoněmeckém Cvikově. „Původně se tu vyráběly trabanty. Až do roku 1990 nebo 91.“
Majitelé automobilů s naftovými motory se žalobou pokoušejí zvýšit své šance na odškodnění od automobilky. U soudu je zastupuje německý svaz na ochranu spotřebitelů VZBV.
Audi je součástí koncernu Volkswagen. Ten již dříve přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
Spolkový úřad pro motorová vozidla nařídil firmě Daimler stáhnout z provozu v Německu asi 60 tisíc mercedesů třídy GLK. Podle úřadu zabudoval výrobce do aut s dieslovými motory ilegální software.
Obvodní soud pro Prahu 8 zatím nepravomocně uznal nárok na odškodnění českých majitelů vozů Volkswagen v tzv. kauze Dieselgate. Volkswagen jim má podle březnového verdiktu zaplatit 533 milionů korun.
Automobilka už oznámila, že se odvolá ke Spolkovému soudu. V tomto konkrétním sporu šlo o auta značek VW a Audi, která byla vyrobena v letech 2009, 2011 a 2013.
Konec kariéry si Martin Winterkorn určitě představoval jinak. Chtěl, aby se na něj pamatovalo jako na manažera, který z Volkswagenu udělal světovou jedničku.
Automobilka Audi z koncernu Volkswagen dostala pokutu 800 milionů eur, v přepočtu více jak 20,6 miliardy korun, v souvislosti s V6 a V8 motory, které nevyhovovaly emisním standardům.