Jižní Morava a Dolní Rakousko volají po lepším silničním spojení mezi Brnem a Vídní. Jihomoravský hejtman Michal Hašek a jeho dolnorakouský protějšek Erwin Pröll o tom ve Valticích podepsali memorandum.
Po několika odkladech termínu dokončení se jihozápadní část pražského okruhu, propojující plzeňskou dálnici D5 a brněnskou dálnici D1, otevře 20. září. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka je otevření této stavby nejvýznamnější dopravní počin posledních let.
Spory o to, kudy povede dálnice do Vídně, se čím dál víc politizují. Ve sporu kolem spojení do Rakouska jde především o to, jestli vytvořit rychlostní silnici R52 rozšířením stávající silnice do Mikulova, anebo zda využít dálnici D2 do Břeclavi a odtud postavit přípojku na hranice. Plánovaná rychlostní komunikace R52 obyvatele regionu rozděluje.
Jihomoravský kraj je v otázce dalšího rozvoje jaderných elektráren rozdělený na půl. Ukazuje to bleskový průzkum agentury SC&C pro Český rozhlas. Zúčastnil se ho reprezentativní vzorek téměř sedmi stovek respondentů a vyplynulo z něj, že 49 procent obyvatel je pro dostavbu a další rozvoj jaderných elektráren, 51 procent je proti.
Devět evropských regionů - tři české, čtyři polské a dva rakouské - tlačí na rychlejší stavbu dálnice z Brna do Vídně. Proti průtahům protestují ve společné deklaraci, kterou včera jejich zástupci podepsali v Bruselu.
Brno potřebuje dálniční spojení s Vídní. Takový je vzkaz devíti regionů ze tří zemí, Česka, Rakouska a Polska. Jejich zástupci podepsali v Bruselu deklaraci, ve které vyzývají k rychlému dokončení dálniční osy mezi polským Gdaňskem, Brnem a Vídní.
Vláda jednala o jedné z nejkontroverznějších staveb - rychlostní silnici z Brna do Vídně přes Mikulov. Projednala zprávu Nejvyššího kontrolního úřadu, který označil budování úseku z Pohořelic do Mikulova - přes unikátní přírodu Pálavy - za dopravně neodůvodněnou a nešetrnou k životnímu prostředí.