Za výlohami obchodů se po roce objevily poutače v černých barvách s výraznými červenými čísly lákající na obrovské slevy. Lidé by ale měli být při nákupech ve slevových akcích obezřetní.
Letos jsme se zatím od obchodníků dočkali jenom povzdechů, že lidé bez slev už opravdu nic nekoupí a že se tedy dva roky klesající tržby v maloobchodu nemají šanci zotavit.
Už v pátek nastane takzvaný Black Friday, Černý pátek, původně americký slevový svátek, který se uchytil i u nás. Podle Asociace pro elektronickou komerci chce tyto slevy využít až 80 procent lidí.
Sami si praží kávu, vyrábějí čokoládu nebo mají malé vinice a prodávají víno. Podobných podnikatelů na internetu v letos rychle přibývá, jen v lednu jich zamířilo na trh o 20 procent víc než loni.
Obchodníci se při slevových akcích musí od ledna řídit přísnějšími pravidly. Cílem je zamezit falešným slevám. Jak to bude fungovat, vysvětluje mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.
Počty nakažených totiž v Izraeli v posledních dnech stoupají. Podle informací ministerstva zdravotnictví denní přírůstek nakažených již druhý den v řadě překonal hranici 1000, což je nejvíce za měsíc.
Velká část tuzemských obchodů se letos zapojila do slevových akcí nazvaných Black Friday. Jak ale upozorňuje Česká obchodní inspekce, ne vždy je nákup tak výhodný.