Asistentů zejména z řad seniorů pomáhá v Plzni celkem devatenáct. Před nástupem do služby musí projít odbornou přípravou a naučit se správnému chování v provozu.
Dělníci v úterý ze svahu odklízejí rizikové stromy, které obec nechala pokácet v uplynulých dvou týdnech a také odstraňují náletové dřeviny a kmeny, které prorostly přímo do skály.
„Pokud se auto přibližuje, radar zároveň zintenzivní blikání svítilny, takže o vás auto za vámi ví,“ vysvětluje Aleš Rohlík, provozovatel prodejny s cyklistickými potřebami.
Delší cesty v nevlídném počasí mohou způsobit podrážděnost řidiče za volantem, zdůrazňuje dopravní expert. Podle něj špatná nálada, ale například i bunda nebo těžké boty nejsou to pravé při řízení.
Válek po kritice na sociální síti přiznal pochybení a omluvil se. Dodal, že zaplatí případnou pokutu a přispěje na fond Českého sdružení obětí dopravních nehod.
Počet obětí na silnicích chce stát i nadále snižovat. Už příští rok by podle národní strategie nemělo na českých silnicích zemřít víc než 333 lidí. Počet, který letos padl už v srpnu.
Tři a půl tisíce kilometrů neujedou jen cyklisti na Tour de France, ale i jeden starší Australan. Snaží se řidičům aut říct, že cyklisti potřebují při předjíždění rozestup alespoň metru a půl.
Vyšetřování bylo zahájeno loni, když byly hlášeny dvě havárie, jedno úmrtí a dvě zranění připisovaná vadným airbagům. Kontrola se týká značek Toyota, Honda, Kia, Hyundai, Mitsubishi a Fiat Chrysler.
Evropská komise chce zamezit dopravním nehodám způsobeným lidskou chybou. Zavádí přísnější bezpečnostní opatření, určila 15 nových povinných technologií, které budou muset auta mít.
Cestujete-li s kamerou na předním skle do zahraničí, zjistěte si pravidla pro používání v jednotlivých zemích. Dodržování jasných českých pravidel pro záznam cest totiž v cizině nemusí platit.
V letošním roce zemřelo při těchto nehodách osm lidí, loni v období od ledna do července přitom neodjel viník od žádné smrtelné nehody. Zároveň roste i počet zraněných.