Skrytá propagace Práva a spravedlnosti? Agentura lákala do Polska na fotografie Prahy a slovenských hor

Polsko si najalo americkou reklamní agenturu, která jeho krásy propagovala prostřednictvím fotografií z Prahy nebo ze slovenských hor. Polská národní nadace, do níž peníze vložily největší státní firmy, agentuře White House Writers Group (WHWG) zaplatila podle polského portálu onet.pl 5,5 milionu dolarů (128,7 milionu korun). Příspěvky o Polsku, které firma zveřejňuje na sociálních sítích, navíc prakticky nikdo nesleduje.

Varšava Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Současné příspěvky na instagramovém profilu heartofpoland.

Současné příspěvky na instagramovém profilu heartofpoland. | Zdroj: Instagram heartofpoland

„Velikonoční západ slunce v Polsku,“ stojí u snímku z loňského jara s pohledem na Vltavu a pražské mosty na instagramovém profilu heartofpoland, o který se z pověření Polské národní nadace stará americká agentura.

O premiérské křeslo zájem nemám, říká Kaczyński. Právo a spravedlnost ale chce vést i nadále

Číst článek

Když tato firma světovou veřejnost informovala o úspěších polského skokana na lyžích Kamila Stocha, doprovodila svůj příspěvek fotografií akrobatického lyžaře. Na túru do polských hor láká snímek, který podle polských médií pochází ze slovenské části Západních Tater.

Polská národní nadace vznikla v roce 2016, tedy už v době, kdy byla u moci současná vláda národně-konzervativního Práva a spravedlnosti (PiS).

Oficiálně měla zlepšit renomé Polska v zahraničí, ale neoficiálně je podle onet.pl jejím cílem přesvědčovat o kvalitách reforem zaváděných vládou PiS, které bývají v zahraničí považovány za kontroverzní. Jde třeba o změny v justici.

Propagace Polska? 

Agentura White House Writers Group ve výroční zprávě pro americké úřady uvádí, že v rámci smlouvy s polskou nadací se stará o propagaci Polska na internetu.

Podle onet.pl ale její příspěvky na twitteru sleduje okolo 6000 lidí, na videa na kanálu youtube se téměř nikdo nedívá a profil heartofpoland na instagramu sleduje asi 50 uživatelů této sociální sítě.

Na domácí scéně Polská národní nadace vzbudila před dvěma lety kontroverze kampaní nazvanou Spravedlivé soudy, která hájila reformy justice prosazované Právem a spravedlností, jež výrazně posílily vliv politiků na soudnictví. V celém Polsku se tehdy objevily černobílé billboardy, které uváděly příklady údajných chyb soudů a útočily na soudce.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme