Za ztrátu či poškození zavazadla mohou letecké společnosti zaplatit desítky tisíc korun

Za ztrátu nebo poškození zavazadla mohou letecké společnosti vyplatit i více než 35 tisíc korun. Finanční odškodnění lze nárokovat i v případě, že se kufr zpozdil a cestující si musí koupit nejnutnější osobní potřeby. O vyplacení škody musí ale poškozený žádat písemně a to nejdéle do sedmi dnů. Letecké společnosti v takovém případě mohou žádat účtenky o zaplacení.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zavazadla na letišti.

Zavazadla na letišti. | Foto: Tomáš Adamec

Ředitel Evropského spotřebitelského centra Tomáš Večl doporučuje cestujícím pojištění zavazadel. Upozornil, že i při výplatách náhrad za ztracená nebo poškozená zavazadla bývá řada problému.

Přehrát

00:00 / 00:00

Reportáž natočila redaktorka ČRo Marie Sýkorová

„Především z pohledu cestujícího tam bývá pak problém prokázat výši škody. Letecké společnosti obvykle vyžadují účtenky od těch věcí, které měly být poškozeny nebo zničeny v zavazadle. Pojištění lze doporučit zvláště v případě, když dotyčný v zavazadle přepravuje nějaké cennější věci,“ vysvětlil.

V případě ztráty zavazadla si už na letišti mohou cestující nechat vystavit protokol o ztrátě a poškození, takzvaný PIR.

„Vhodné je ihned na letišti oznámit to v prostoru zavazadel personálu letiště, tam vyplnit zprávu o tomto a nechat si ji potvrdit. Pak je důležité v časové lhůtě uplatnit svůj nárok na náhradu škody u konkrétní letecké společnosti,“říká Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra.

bre, Marie Sýkorová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme