ÚOOÚ ukončil vyšetřování úniku dat z Penzijního fondu KB, zahájil správní řízení
Úřad pro ochranu osobních údajů už vyšetřil únik dat z penzijní společnosti Komerční banky. Na případ jako první upozornil letos v létě Radiožurnál. Uživatelé se tehdy kvůli chybě mohli přes internetové bankovnictví dostat k údajům, které se týkaly smluv o penzijním spoření jiných klientů. ÚOOÚ zahájil s penzijní společností správní řízení.
Mimo jiné se tehdy bylo možné dostat na internetu i k informacím bývalého ministra financí Miroslava Kalouska. Monika Klucová z Komerční banky tehdy, 24. července, chybu vysvětlovala tím, že za ni může externí firma.
„Chyba v informačním systému, jehož vývoj pro penzijní společnost zabezpečuje externí dodavatel, umožnila neoprávněný přístup do databáze kontaktů,“ uvedla.
Případ úniku dat z penzijního fondu Komerční banky sleduje redaktor Martin Karlík
Únik dat se týkal pouze penzijního spoření. Zjistit zůstatek na běžném účtu, jaké platby na něj přicházely, nebo z něj odcházely, nešlo.
Úřad pro ochranu osobních údajů považoval případ za jeden z nejkomplikovanějších, se kterým se tehdy setkal. Strážci osobních dat tehdy odhadovali, že vyšetřování bude trvat měsíce. To už je ale u konce teď.
„14. října bylo zahájeno správní řízení, kde v danou chvíli očekáváme nějaká vyjádření ze strany penzijní společnosti,“ přiblížila Radiožurnálu mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů Hana Štěpánková.
Komerční banka chybu odstranila. Penzijnímu fondu ale hrozí pokuta. Jak vysoká, to zatím nechtěla mluvčí úřadu upřesňovat s ohledem na správní řízení, které ještě není u konce.