Řidiči pražských tramvají budou stávkovat

Pražští řidiči tramvají se rozhodli stávkovat. Neřekli ale kdy a jak dlouho a termín chtějí držet co nejdéle v tajnosti, aby se dopravní podnik nemohl na jejich akci připravit. Tramvajáci se tak dožadují stejných platů jako mají jejich kolegové v autobusech.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

záď tramvaje

záď tramvaje | Foto: Jan Rosenauer

Se studií, která srovnávala náročnost profesí řidičů pražské městské hromadné dopravy, nesouhlasí. Podle nich jde o podvod. Vedení dopravního podniku ale chce výsledek srovnávací studie akceptovat.

Šéf Federace řidičů tramvají Antonín Dub označil studii za zavádějící. Údaje, které do ní dodal dopravní podnik, prý neodpovídají skutečnosti.

Se svými argumenty jsou ale řidiči tramvají v rámci podniku osamoceni. Nesouhlasí s nimi ani odboráři z metra ani většinové autobusové odbory.

Předseda odborů řidičů tramvají Antonín Dub především nesouhlasí se závěrem vypracované studie, že mají nižší kvalifikaci než řidiči autobusů. "Řidič tramvaje byl vlastně uznán jako neřidič. Já se domnívám, že řidič tramvaje řidičské oprávnění má, musí složit úplně stejné zkoušky jako řidič autobusu, aby ho někdo do provozu vůbec pustil," je přesvědčen Dub.

Podle řidičů tramvají jsou výsledky studie zmanipulované. Navíc tvrdí, že firma, která studii zpracovala, není nezávislá. Někteří z nespokojených řidičů se také nechali slyšet, že dopravní podnik poskytl falešné a zkreslené údaje o jejich práci.

Pražský dopravní podnik bude naopak výsledky analýzy akceptovat. Podle ředitele Milana Houfka totiž odpovídají skutečnosti. Stejně to vnímají také odboráři z metra a odbory řidičů autobusů. O tom, jak se výsledky studie projeví ve výši platů, zatím ředitel Houfek nechtěl spekulovat. "Samozřejmě toto procentuální vyjádření poměru mezd mezi jednotlivými řidiči musí být rozpracováno do korun, do tarifů, do příplatků a podobně, ale domnívám se, že Dopravní podnik žádným výrazným způsobem v minulosti řidiče tramvají nepoškodil," uvedl Houfek.

Milan Kopp, Jana Petrová, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme