Obří centrála policie na Zbraslavi nakonec bude. Proti původnímu plánu má vyjít až na 5,5 miliardy
V pražské Zbraslavi vznikne po dlouhých letech příprav a jednání nové sídlo pro tisíc policistů. Podle deníku E15 padla poslední překážka, která stavbě bránila. Městská část si stěžovala na chybějící dopravní napojení. Ministerstvo vnitra začne v nejbližší době nový komplex stavět, dokončit jej chce do roku 2024. Šéf resortu Jan Hamáček (ČSSD) dříve předpokládal cenu 3,3 miliardy korun, projekt by se ale měl prodražit a vyjít až na 5,5 miliardy.
Částka 5,5 miliardy se objevila v Národním investičním plánu, který představil v prosinci premiér Andrej Babiš (ANO). V plánu je také uvedeno, že má celý projekt spolufinancovat Evropská unie.
Za navýšením ceny centrály jsou podle Ondřeje Krátošky z tiskového oddělení ministerstva vnitra zdlouhavé schvalování stavby a některé dodatečné položky: „Předpokládané výdaje uvedené v Národním investičním plánu zahrnují časovou aktualizaci stavebních nákladů a veškeré vnitřní i přístrojové vybavení budov,“ uvedl pro E15.
Na Zbraslavi má vyrůst obří policejní panelák. Proti projektu vznikla petice, nelíbí se ani radnici
Číst článek
Hlavním problémem, který bránil v dohodě resortu, městské části, hlavního města Prahy a Ředitelství silnic a dálnic byla dopravní obslužnost nového policejního sídla. Napojení chystaného objektu v ulici Na Baních a přilehlé čtvrti s rychlostní silnicí umožní mimoúrovňová křižovatka.
V novém areálu by mělo pracovat až tisíc policistů, konkrétně by mělo jít o příslušníky Národní centrály proti organizovanému zločinu a Kriminalistického ústavu. V komplexu také bude muset být asi 800 parkovacích míst pro služební auta, většina z nich bude v podzemních garážích.
Proti stavbě obyvatelé Zbraslavi dlouho protestovali, loni stavebnímu úřadu poslali přes 130 připomínek. Sepsali také petici, ve které upozorňovali na to, že v městské části jsou většinou vily nebo menší domy a že velký kancelářský komplex tak změní ráz této čtvrti. Tvrdili, že mají obavy taky ze silnějšího provozu, úředníci ale všechny stížnosti zamítli.
Argumentovali tím, že komplex s osmi nadzemními podlažími poslouží i jako bariéra proti hluku z přilehlé silnice. Vozy zaměstnanců budou parkovat v areálu a dopravní špička by kvůli rozložení dopravy do celého dne také neměla hrozit.