Kratší intervaly, konec pásmového provozu na lince C. Změny v metru budou stát Prahu 130 milionů ročně

Hlavní město zkrátí víkendové intervaly metra. Na linkách se budou lišit podle toho, kolik jimi cestuje lidí a jak na ně navazují povrchové spoje. Praha také zruší tzv. pásmový provoz na lince C, kdy každá druhá souprava mezi 9.00 a 19.00 nejezdí na konečnou stanici Letňany, ale končí už ve stanici Ládví. Obě opatření, která mají začít platit od září, v úterý schválili radní. Ročně mají městskou pokladnu stát dohromady zhruba 130 milionů korun.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pražské metro (ilustrační foto)

Pražské metro (ilustrační foto) | Zdroj: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Podle schváleného dokumentu od 90. let roste počet cestujících, kteří po Praze prostřednictvím MHD cestují o víkendech a státních svátcích. „Základní víkendový interval sedm minut a 30 sekund je platný již desítky let a poptávce dostačuje pouze v měsících s nejnižší poptávkou cestujících (červenec a srpen),“ píše se v dokumentu. Kromě přeplněného metra způsobují dlouhé intervaly kapacitní problémy v navazujících tramvajích a autobusech.

Stanice metra A Muzeum se o víkendu nezavře. Opravy se podařilo dokončit při minulých výlukách

Číst článek

Kromě základního intervalu nyní v neděli a ve státních svátcích mezi 10.00 a 13.00 jezdí metro každých deset minut. V této době se má od září interval snížit na 7,5 minuty.

V sobotu od 9.00 do 20.00 a v neděli a ve svátky od 13.00 do 20.00 se intervaly budou lišit na jednotlivých linkách. Na lince A zůstanou stejné, tedy 7,5 minuty. Podle DPP není k posílení důvod, protože linka přepraví nejméně cestujících a návaznost na autobusy se o víkendu nemění. Interval na lince B se zkrátí na šest minut a na nejvytíženější lince C na pět minut.

DPP počítá s tím, že by se intervaly časem mohly sjednotit, bude to však záviset na vývoji počtu cestujících a využití MHD. Nyní by podle podniku sjednocení na šest nebo pět minut nebylo ekonomické, protože by muselo jít ruku v ruce s posílením navazujících povrchových spojů, které by jezdily poloprázdné.

Oprava v záruce. Eskalátor na pražském Andělu je opět v provozu

Číst článek

Kromě zkrácení intervalů v úterý radní schválili zrušení pásmového provozu na lince C. Fakt, že polovina vlaků končí už ve stanici Ládví, má podle DPP vliv na obsazení souprav metra i v centrální části linky. Lidé, kteří jedou do Letňan, si raději počkají na metro, které jede až tam. „Zrušením pásmového provozu by se docílilo rovnoměrně obsazených vlaků na celé lince metra C,“ píše se v materiálu.

Obě opatření zaplatí Praha ze svého rozpočtu jako součást kompenzace pro DPP. V případě posílení metra o víkendu půjde od letošního září do konce roku o 29 milionů korun, celoročně o 82,6 milionu. Zrušení pásmového provozu na lince C bude stát městskou pokladnu do konce roku 16 milionů korun, za celý rok 47,3 milionu. Celkem tak za rok obě opatření vyjdou na zhruba 130 milionů korun.

Pražské metro zahrnuje 61 stanic na třech linkách. Celková délka všech tří linek překračuje 66 kilometrů. V roce 2016 tvořil vozový park metra 730 vozidel, z toho 265 nových vozů M1 a 465 rekonstruovaných souprav typu 81-71M.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme