Ministerstvo zruší asi třetinu finančních úřadů. Lidé mohou využít speciální telefonní linky

Ministerstvo financí od července zruší 77 z 201 územních pracovišť finančních úřadů. Z toho 56 budou pracoviště, která už nyní fungovala v omezeném režimu. Místo zrušených úřadů nabídne lidem Finanční správa zvláštní linky pro telefonické konzultace, v době podávání daňových přiznání také rozšíří výjezdy do obcí. Ministerstvo o tom v úterý informovalo v tiskové zprávě.

Aktualizováno Praha (Aktualizováno: 11:41 11. 4. 2023) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Finanční správa za poslední dva roky prověřovala ohledně prokazování původu majetku 1526 podnětů

Ministerstvo financí zruší 77 z 201 územních pracovišť finančních úřadů (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Nejvíc pracovišť finančních úřadů bude zrušeno v Jihočeském kraji, dotkne se to deseti lokalit. Devět územních pracovišť zruší finanční správa v Královéhradeckém kraji, po osmi v Plzeňském kraji a na Vysočině. Odborní pracovníci rušených úřadů se mají přesunout do jiných lokalit.

Ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS) uvedl, že krok přispěje k větší efektivitě finanční správy. Stát podle něj v příštích třech letech ušetří až 150 milionů korun. Dostupnost a kvalita služeb finančních úřadů podle Stanjury zůstane zachována.

12:21

Pobočky České pošty jsou ztrátové. Návštěvnost klesla za pět let o 40 procent, říká bývalý generální ředitel

Číst článek

„Vláda slíbila, že bude šetřit všude tam, kde je to možné, tedy především ve výdajích do nabobtnalé státní správy. Od mého příchodu na ministerstvo financí jsme v celém resortu zrušili téměř 1000 míst, především z důvodu rušení agend primárně v rámci finanční správy. Letos pokračujeme snížením územních pracovišť finančních úřadů,“ uvedl ministr.

„Dalším smyslem redukce územních pracovišť je zkvalitnění služeb finanční správy poskytovaných veřejnosti tím, že odborné zaměstnance ze zrušených pracovišť využijeme na posílení našich stěžejních činností,“ dodala generální ředitelka Finanční správy Simona Hornochová.

Finanční správa chce posilovat roli elektronické komunikace s veřejností. V době podávání přiznání k dani z příjmu a k dani z nemovitých věcí také nabídne lidem více výjezdů do obcí, v nichž pracoviště finančních úřadů nejsou. V případě zájmu poskytne finanční správa obecním úřadům tištěné formuláře daňových přiznání.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme