‚Byl jsem doma, i tak mě nezastihli.‘ Stížností na Českou poštu při koronakrizi nepřibylo, tvrdí mluvčí

  • Během koronavirové krize značně vzrostl počet zásilek, které lidé nakupovali přes internet a nechávali si je doručit přímo domů. Na sociálních sítích se ruku v ruce s tím objevila také kritika na adresu České pošty, že ačkoli lidé musí být doma, dostávají vzkazy, že je kurýr nezastihnul.
  • Kolik lidí si stěžovalo oficiálně? Mluvčí pošty Matyáš Vitík serveru iROZHLAS.cz vyčíslil, že navzdory až o polovinu většímu vytížení a různým komplikacím se jen minimálně zvýšil počet stížností na nedoručení.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Navzdory výrazně vyššímu počtu přepravovaných balíků podle mluvčího od března do května nevzrostl oficiálně celkový počet stížností. Naopak. Oproti loňskému roku ještě o 14 procent klesl. (Na snímku jsou ukázky stížností od lidí na sociálních sítích)

Navzdory výrazně vyššímu počtu přepravovaných balíků podle mluvčího od března do května nevzrostl oficiálně celkový počet stížností. Naopak. Oproti loňskému roku ještě o 14 procent klesl. (Na snímku jsou ukázky stížností od lidí na sociálních sítích) | Zdroj: Koláž iROZHLAS

„Dnes ve schránce výzva, že mě nezastihli doma. Přitom jsem doma celý den. Ani nezazvoní, hodí dopis a starej se,“ kritizuje člen jedné ze skupin na facebooku služby České pošty.

Přetížené online obchody s potravinami odbavují tisíce nákupů, na dovoz si počkáte i několik dnů

Číst článek

Stejnou zkušenost má i autor tohoto textu. Nebylo možné, abychom se s doručovatelem minuli, přesto jednoho dne v dubnu k doručení balíku nedošlo se vzkazem, že adresát nebyl doma zastižen.

Na oficiální stížnost podanou přes formulář na webových stránkách České pošty přišla následující odpověď: „Kontrolou bylo zjištěno nedodržení stanovených technologických postupů tím, že příslušný doručovatel neprovedl z kapacitních důvodů pokus o doručení v místě vaší adresy. Odpovědný pracovník balíkového dodání ve svém vyjádření uvedl, že se jedná o nového pracovníka, který je dosud v adaptačním procesu a nemá ještě zcela zažity technologické postupy. Vzhledem k množství zásilek převzatých na pochůzku nebylo bohužel v možnostech příslušného doručovatele provést pokus o dodání u všech zásilek,“ odpověděl ředitel doručovací a účelové sítě Rastislav Horáček.

Připojená je i omluva. „Litujeme, že nastaly okolnosti, které Vás vedly k napsání stížnosti. Za nekvalitní dodání poštovních zásilek se vám dodatečně omlouváme. Podáváme Vám tuto zprávu s ujištěním, že je v zájmu České pošty poskytovat kvalitní služby,“ dodal.

Nárůst o tři procenta

Server iROZHLAS.cz se zajímal, kolik lidí se obrátilo s podobnou stížností na Českou poštu, a proto požádal o data o počtu odeslaných zásilek a stížností na ně za období od března do května a také jejich porovnání s loňským rokem.

3:31

Obchodníci reagují na zákaz prodeje v kamenných obchodech. Většina firem rozjíždí e-shopy

Číst článek

„Nelze příliš srovnávat období během krize a stejné kalendářní období v roce 2019, protože se jedná o odlišné podmínky jak pro Českou poštu, tak pro její zákazníky. Navýšení počtu přepravovaných balíků v roce 2020 bylo způsobené uzavřením kamenných obchodů, kdy jednou z mála možností, jak lidé mohli získat konkrétní zboží, bylo objednat si ho v e-shopu a nechat si ho doručit na konkrétní adresu,“ poslal po několika týdnech žádostí odpověď mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Za celé období podle něj vzrostl počet přepravených komerčních balíčků o desítky procent. K nárůstu ale docházelo postupně.

„V 10. týdnu, kdy krize nebyla ještě tolik znatelná, byl meziroční pokles počtu přepravených komerčních balíků o jedno procento. Ve 13. týdnu byl už nárůst 18 procent. Nejsilnější byl 16. týden, kdy Česká pošta přepravila o 50 procent balíků více než ve stejném období v roce 2019,“ popsal Vitík s tím, že v 16. týdnu – tedy v polovině dubna – bylo denně podáno v průměru 250 000 balíků.

Tržby českých e-shopů se vrátily na úroveň z doby před rozšířením koronaviru do Evropy

Číst článek

Ani koronavirus ale nedokázal zastavit klesající počet přepravovaných listovních zásilek. „V dubnu 2020 se snížil oproti loňskému dubnu asi o čtyři miliony zásilek na 17,6 milionu,“ dodal Vitík.

Navzdory výrazně vyššímu počtu přepravovaných balíků ale podle mluvčího od března do května nevzrostl celkový počet stížností. Naopak. Oproti loňskému roku ještě o 14 procent klesl. Celkově šlo o jednotky tisíc stížností. „Oprávněných stížností bylo za toto období meziročně asi o 38 procent méně,“ uvedl Vitík.

Zvýšil se – i když jen minimálně – počet stížností na dodávání zásilek, a to o tři procenta. „Z toho oprávněných stížností bylo meziročně ale asi o 40 procent méně,“ dodal mluvčí s tím, že za tři měsíce letošního roku byla podle České pošty jen třetina stížností oprávněná. Loni ve stejném období to byla víc jak polovina.

Petr Jadrný Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme