Ženy vybíraly nejoblíbenější vůz v anketě ‚Auto mého srdce‘, vyhrálo městské SUV Mercedes Benz GLC
Která auta mají v oblibě řidičky? Jsou to malé městské vozy nebo naopak velká SUV? Už počtvrté vybíraly ve speciální anketě „Auto mého srdce“ nejoblíbenější vůz výhradně ženy - motoristické novinářky. A jejich volba dopadla úplně jinak, než žebříček konkurenčního Českého auta roku, který sestavují převážně muži.
„Trochu jiné to bude v tom ohledu, že nevidím za každou vlastností techniku. Občas ano, ale rozhodně ne v takové míře jako muži. Spíš mě zajímá všeobecná uživatelská přívětivost a to, jak mi auto lidově řečeno ‚sedne‘,“ říká šéfredaktorka webu autíčkář.cz Viola Procházková, která je jednou z porotkyň ženské ankety „Auto mého srdce“.
Která auta mají v oblibě řidičky? Ve speciální anketě „Auto mého srdce“ vybíraly svůj nejoblíbenější vůz ženy
Ve výhradně ženském žebříčku bodují jiné modely aut než ve známějším Českém autu roku.
„Kritéria v naší české ženské anketě jsou stanovena tak, že porotkyně hodnotí mezi praktičností, designem, jízdními vlastnostmi, prostorností, bezpečností, technologiemi a vstřícností k dětem,“ popisuje hlavní rozdíly autorka ankety „Auto mého srdce“ Sabina Kvášová.
„U Auta roku je to volnější, na druhou stranu tím, jak je porota Auta roku opravdu složená z matadorů, motoristických novinářů v Česku, tak přece jenom je jejich hledisko hodně zaměřeno na technické a jízdní vlastnosti,“ uzavírá.
Zatímco Českým autem roku 2023 je sportovní Honda CIVIC, u žen zvítězilo městské SUV Mercedes Benz GLC - tedy žádné malé vozítko z kategorie, které se někdy ironicky říká „pojízdné nákupní tašky“.
Ženská kupní síla
Automobilová novinářka Viola Procházková s nadsázkou upozorňuje, že automobilky by jejich hodnocení měly brát vážně.
„Na jejich místě bych to tak dělala, protože všechny průzkumy hovoří o tom, že ženy už jsou dost výrazná kupní síla, a že se skutečně na rozhodování podílejí 50 procenty,“ říká Procházková.
Emise ze spalovacích motorů budou u nových aut od roku 2035 zpoplatněny, schválili ministři z EU
Číst článek
„Automobilky měly v minulosti ve své nabídce modely, které byly u žen výrazně víc oblíbené než jiné - takový byl například Volkswagen New Beetle nebo modernizovaný Fiat 500. A i když jsou současná auta víc univerzální, automobilky s ženským hodnocením počítají,“ vysvětluje mluvčí společnosti Škoda auto Pavel Jína.
„Naši designeři při vývoji nových vozů myslí na všechny pasažéry včetně věku i pohlaví, díky tomu je naše portfolio tak rozvinuté, že nepotřebujeme představovat žádnou speciální nabídku. pro různé skupiny zákazníku adaptujeme i nejrůznější marketingové aktivity, a to zejména proto, že z průzkumů a z našich zákaznických dat vyplývá, že právě ženy hrají klíčovou roli při výběru vozu,“ dodává.
Michal Froněk z designérského studia Olgoj Chorchoj připomíná, že se ženy stále více podílí na navrhování nových aut.
„Možná bylo zvykem, že to byly hlavně interieristky, ale to se všechno mění, protože i společnost kolem nás se mění a přibývá určitá praktičnost a další sociální aspekty, takže si neumím představit, že by dneska žena nebyla v automobilovém týmu velkých značek,“ myslí si Froněk.
Například úspěšnou designérkou interiérů vozidel Porsche je návrhářka Vlasta Hatter, která pochází z Brna.