Kontroverzní spoty radí rodičům, aby hlídali, co jejich děti sledují v televizi

Od 1. září poběží na České televizi, Primě, Nově a TV Barrandov televizní spoty upozorňující rodiče, že mají zodpovědnost za to, co jejich děti sledují v televizi. Kampaň s mottem „Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost“ obsahuje celkem 3 klipy. Ty ukazují do krajnosti dovedené chování dětí, které si berou příklad z filmů v televizi.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Začátek školního roku 2011

Začátek školního roku 2011 | Foto: Filip Jandourek

Podle průzkumů se více než 90 % dětí setkalo s nepřístupným filmem, který neměly vidět. Spoty proto varují před možnými riziky, která jsou u dětí spojena se sledováním pořadů nevhodných pro jejich věkovou kategorii. Kampaň, kterou spustila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, potrvá až do února.

„Chceme upozornit především rodiče, aby si všímali, co děti na svých televizorech sledují, a aby k tomu přistupovali zodpovědně,“ vysvětlil místopředseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Milan Bouška.

Přehrát

00:00 / 00:00

Milan Bouška z RRTV a Jiří Mikeš z VŠE hodnotí nové spoty

Podle Boušky výzkumy ukazují na některé neblahé trendy ve sledování televize a Rada chce přispět k prevenci. Až 97 % dětí se podle jeho informací dívá na televizi každý den a téměř polovina věkové skupiny 4-14 let má televizor ve svém pokoji a jejich rodiče tak nemohou kontrolovat, co sledují.

Klipy, které byly zakoupeny v Rumunsku, jsou poněkud kontroverzní. Negativních reakcí se ale Bouška neobává, právě naopak.

Kontroverze je účel

„Přiznejme si, že kampaň, která by nevyvolala žádnou diskuzi a nevedla k nějakým kontroverzním postojům lidí, by asi proběhla bez jakéhokoliv zájmu,“ dodává.

Spoty jsou vysílány ve veřejném zájmu, a proto Rada za jejich uvedení neplatí. Televizním stanicím se pak nezapočítávají do reklamního času.

Kampaň vítá i Jiří Mikeš, odborník na reklamu z Vysoké školy ekonomické. Výstražné klipy podle něj skutečně mohou pozitivně ovlivnit chování rodičů i jejich dětí.

„Průzkumy zjišťují, že skutečně rozhodujícím činitelem jsou rodiče a zvláště pak maminka,“ myslí si o současném trendu.

Zdeněk Strnad, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme