Metro i vodní taxíky. V Kataru řeší dopravu při světovém fotbalovém šampionátu už nyní

Má to být úžasný šampionát, který poslouží jako reklama na Katar a celý Blízký východ. Pět let před mistrovstvím světa ve fotbale se proto v hlavním městě Dauhá a jeho okolí mocně staví, jeřábů je tady možná stejně jako minaretů. Týká se to i dopravních staveb.

Dauhá Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Šampionát, na kterém bude zahájeno fotbalové MS v roce 2022

Šampionát, na kterém bude zahájeno fotbalové MS v roce 2022 | Foto: Jan Tauber | Zdroj: FAČR

Taxíky fungují v Dauhá celkem spolehlivě, účty dávají bez problémů a jsou i poměrně levné, za středně dlouhou cestu dáte do 20 riálů, tedy 120 korun. Jen se vám může stát, že narazíte na řidiče, který je v Kataru chviličku, trasy ještě pořádně nezná a s navigací neumí.

Problém pak může nastat ještě ve špičce, kdy vám zácpy čas strávený na sedačce zdvojnásobí. Za současné situace by tu fotbalové mistrovství světa s odhadovaným počtem více než milionu fanoušků způsobilo jeden velký dopravní kolaps. A to přitom ještě vláda počet aut pozoruhodným způsobem redukuje.

„Tady v Kataru si musíte hned po dvou týdnech vyměnit svůj starý řidičák za katarský. Jenom některé profese můžou dostat katarský řidičský průkaz,“ vysvětluje reklamní expert Martin Jaroš žijící v Kataru.

Proti Kataru budou mít fotbalisté větší podporu. 'Přijdeme všichni,' slibuje malá česká komunita

Číst článek

„Když jste manažerem v nějaké firmě, tak ten řidičák dostanete. Když máte nějakou pomocnou profesi, tak ne,“ doplňuje Jaroš.

On sám jakožto manažer v Kataru řídit smí, je takových profesí na šoférském indexu kolem tří set.

Paní Sama z organizačního výboru slibuje zlepšení dopravní situace otevřením metra se třemi linkami. Pět stadionů má být přímo na jeho trase, na zbylé budou muset fanoušci autobusy nebo další novinkou - tramvajemi. Otázkou je, nakolik si hromadnou dopravu oblíbí obyvatelé Dauhá.

„Je to velký experiment. Ono jde hlavně o to, že když je léto, tak nemůže ujít ani těch 200 metrů k zastávce metra. Je problém, jak sek tomu metru dostat. Je těžký chodit pěšky, když je 55 stupňů a strašná vlhkost, to se bojím, že bude lidi trochu odrazovat. Cizinci, kteří počítají každou korunu, tak si myslím, že na to metro půjdou rádi,“ má jasno Jaroš.

Žádné vepřové a velmi omezený přístup k alkoholu. I takové bude fotbalové mistrovství v Kataru

Číst článek

Snad v listopadu a prosinci 2022 při fotbalovém MS v přece jen přijatelnějších teplotách lidé žijící v Kataru metro využijí. Pořadatelé šampionátu pak mají připravený ještě jeden nezvyklý trumf, jak ulevit silniční dopravě v Dauhá.

„Vodní taxíky! Už jsme to zkoušeli a bude to spíš na bázi hop on-hop off, tedy s několika zastávkami kolem celého zálivu, na kterých budou moct lidé libovolně nastupovat a vystupovat. Chceme tak nabídnout fanouškům další možnost, jak se dopravovat po městě,“ popisuje Sama z organizačního výboru.

O čem prý organizátoři světového šampionátu ve fotbale neuvažují, je zapojení nejtradičnějšího způsobu katarské dopravy, velbloudů.

Jan Suchan Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme