Za selhání brzd vlaků na trati pod Kořenovem mohou nejspíše strojvedoucí
Vlak, který minulý týden nebrzdil na trati z Kořenova, měl podle Drážní inspekce brzdy v pořádku. Na kotoučích jednoho ze systémů ale byl led. Za selhání brzd vlaku tak zřejmě může strojvedoucí. Pravděpodobně nedodržel pokyn na strmé trati pod Kořenovem používat u vlaku s dvojím brzdným systémem místo elektrodynamických brzd kotoučové, a to právě proto, aby nenamrzaly. Stejný případ se zde stal už v lednu.
České dráhy vůz ještě pošlou na expertízu k výrobci, kterým je česká firma Dako.
Na ozubnicovou trať z Tanvaldu přes Kořenov do Harrachova také raději nasadily výhradně nové motorové vozy Stadler s magnetickými brzdami, které používají například tramvaje.
Jelikož měl vlak brzdy v pořádku, podle Drážní inspekce by bez problémů zastavil, pokud by kotoučová brzda nebyla namrzlá.
Souprava se tak s kopce pod Kořenovem řítila rychlostí až 75 kilometrů v hodině, přestože povolená je zde maximálně padesátikilometrová rychlost. Vlak projel 4 zastávky a zabrzdit se jej podařilo až na rovině v Desné. Nikomu se naštěstí nic nestalo.
Správa železniční dopravní cesty nenašla žádnou závadu ani na kolejích. Za selhání je tak pravděpodobně odpovědný strojvedoucí. Měl nařízeno nepoužívat elektrodynamické brzdy právě proto, aby kotoučové zůstaly zahřáté a nenamrzaly.
Stejný případ se na této trati stal už v lednu. České dráhy ho uzavřou do několika dnů. Strojvedoucího zřejmě čeká postih ve formě snížení odměn nebo i přeřazení na jinou práci. Ostatní posádky vlaků této trati dostanou nové školení a dodržování předpisů se bude přísněji kontrolovat.