V Mostě zbourají dva mosty přes frekventovanou silnici. Pak postaví nové
Lávku pro pěší i most k vlakovému nádraží v Mostě čeká o prázdninách demolice. Město za ni a za stavbu nových mostů přes frekventovanou silnici I/13 zaplatí zhruba 30 milionů korun. Přípravné práce začínají teď v červenci, odstraněny budou mosty na počátku srpna.
K vlakovému nádraží se nejméně do konce roku nedostanou autobusy ani osobní auta. Jediná příjezdová cesta bude možná přes staré a dnes už nevyužívané autobusové nádraží.
Majitelé stánků v nádražní budově se proto obávají, že jim ubude klientů. „Ale kdo se chce sem do obchodu dostat, tak přijde,“ uvažuje paní Jaroslava, která provozuje stánek s květinami.
„Přístup bude pro pěší, vozidla se tam ale po dobu demolice a výstavby nedostanou. Veřejná doprava bude končit v podstatě v ulici Rudolická, nebude zajíždět až k nádraží,“ upřesňuje primátor Mostu Vlastimil Vozka ze sdružení Mostečané Mostu.
Redaktor Jan Beneš zjišťoval, co čeká obyvatele Mostu v souvislosti s demolicí mostů
Podle původních plánů měly autobusy zajíždět k vlakovému nádraží přes pozemek bývalého autobusového nádraží. Město se ale nedohodlo s majitelem na odprodeji ani na pronájmu po dobu výstavby nových mostů.
Autobusy tak budou končit u zastávky tramvaje a pozemek bývalého autobusového nádraží se zřejmě zpřístupní jen pro poštu a zásobování. Parkování před nádražní budovou už nebude možné.
Cestující přejdou k nádraží od tramvaje a autobusu přes část lávky, která bude stavebně zajištěna. „Půjdou přes takzvanou starou lávku, to znamená přes polovinu mostu pro pěší, který bude zajištěn řádně z obou stran zábradlím tak, že by nikdo neměl být žádným způsobem ohrožen,“ vysvětluje Vozka.
V srpnu si demolice a stavba nových mostů vyžádá noční víkendové uzavírky na frekventované silnici I/13. Objížďka pro osobní auta povede přes město, nákladní auta budou muset jet přes Chomutov, Louny a Bílinu.