Příměstské vlaky a autobusy pojedou podle nových jízdních řádů. Časy se mění jen mírně
Od neděle platí pro příměstské vlaky nové jízdní řády. Přibyl v nich odpolední spoj do Mladé Boleslavi, večerní vlak do Kladna a ranní linka do Všetan. Odjezdové časy se mění jen mírně. Ale i rozdíl deseti minut může být pro člověka nepříjemná změna.
Nové jízdní řády rozdávali dopravci na pražských nádražích celý týden. A byl o ně poměrně velký zájem. Během pár minut si pro ně přišlo několik desítek lidí.
Byl mezi nimi i pan Jiří, který dojíždí do Prahy z Čerčan na Benešovsku. Každý den vstává okolo půl páté ráno.
„Každý den tak vstávám, musím zabezpečit psa a chodím pěšky, je to tak tři čtvrtě hodiny. Ve tři čtvrtě na šest vyjíždím a do práce dorazím okolo osmé hodiny,“ říká Jiří.
Teď toho naspí ještě o něco méně. V jízdním řádu se totiž dočetl, že jeho vlak pojede o deset minut dříve. „Deset až patnáct minut je docela dost, zvlášť teď v zimním období,“ dodává Jiří.
Podobně na tom budou i cestující z Horních Počernic. „Budou to jen minutové rozdíly a ty se, za těch 30 let co dojíždím, dějí prakticky každý rok,“ říkají další cestující.
Nové řády by naopak mohly potěšit lidi, kteří cestují z Prahy do Říčan. Z hlavního nádraží jim bude nový vlak jezdit v 8:20 hodin. A přibude i spoj do Kladna.
„Na trati Praha-Kladno sice jeden vlak rušíme v brzkých ranních hodinách pro jeho malé využití, ale zároveň se zde zavádí nový večerní vlak ve směru z Prahy kolem 21. hodiny. Na ostatních tratích to jsou jen kosmetické úpravy, beze změny rozsahu povozu,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Výrazné změny podle něj nejsou ani v řádech příměstských autobusů. „Asi taková jediná úprava v okolí Prahy je v Tuchoměřicích, kde se poměrně zásadně mění trasa spojů linky 312, protože tam vznikly některé nové zastávky. V městské dopravě na městských linkách se až na drobné úpravy navazujících spojů v Uhříněvsi v podstatě nic nemění,“ dodává Drápal.