Oprava trati ze Zbiroha do Rokycan po čtyřech letech skončila, cesta bude rychlejší i pohodlnější
Po čtyřech letech dnes oficiálně končí oprava trati Zbiroh – Rokycany. Úsek je součástí stavby III. tranzitního železničního koridoru od západu na východ, který navazuje na německou železnici, vede přes Cheb, Plzeň, Prahu, dále do Ostravy a napojuje se na železnici slovenskou. Opravená trať tak příjemní cestu vlakem přes střední Evropu.
Dnes oficiálně dokončený úsek ze Zbiroha do Rokycan je jedním z devíti úseků, na které je rozdělená oprava trati mezi Prahou, Plzní a Chebem.
„Stavba ‚Optimalizace trati Zbiroh – Rokycany‘ je dlouhá přes 21 kilometrů. Správa železniční dopravní cesty zde proinvestovala přes 4 miliardy korun. Projekt byl spolufinancován z fondů Evropské unie, z Operačního programu Doprava,“ říká Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.
Dokončená trať navazuje na stavbu trati z Berouna do Zbiroha. V Rokycanech pak začíná další opravovaný úsek, který končí v Plzni.
Optimalizace trati ze Zbiroha do Rokycan se týkala kromě samotné trati i stanic Zbiroh, Kařízek, Holoubkov a Rokycany a zastávek Mýto a Svojkovice.
Na změny si musejí zvykat i cestující. „V rámci rozsáhlých úprav byla stávající stanice Zbiroh zrušena a byla nahrazena novou zastávkou Kařez,“ upozorňuje Illiaš.
Modernizovaná trať přináší jak cestujícím, tak dopravcům nové možnosti. „Optimalizace zvýší traťovou rychlost na 120 kilometrů v hodině pro klasické soupravy a až na 160 kilometrů v hodině pro soupravy s naklápěcí technikou. Dalším faktem, kterého si cestující určitě všimnou, je vyšší komfort cestování díky použití nové technologie pokládky kolejí, takzvané bezstykové koleji,“ vysvětluje Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.
V širším pojetí dnes oficiálně dokončený úsek zpříjemní cestu vlakem z Řecka do Německa. Koridor, do kterého opravená trať Zbiroh – Rokycany patří je totiž součástí transevropské dopravní sítě z Atén do Norimberka nebo Drážďan.