Oprava tratě mezi Opavou a Krnovem se odkládá, chybí náhradní autobusy
Železniční trať mezi Opavou a Krnovem se v březnu opravovat nezačne. České dráhy stále nemají zajištěnou náhradní autobusovou dopravu. Investice přesahující 860 milionů korun přitom měla začít už loni.
Místo vlaků měly během výluky mezi Krnovem a Opavou jezdit náhradní autobusy. Těch je ale potřeba tolik, že se oprava tratě opět musela odložit, připouští mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
„Budeme potřebovat ve špičkách až 18 autobusů, včetně nízkopodlažních. Zakázka čítá několik desítek milionů korun a z toho důvodu, že je to tak zásadní výluka, tak se prodloužilo výběrové řízení,“ vysvětluje Šubová.
Oprava tratě mezi Opavou a Krnovem v březnu nezačne. Chybí náhradní autobusy. Na místě natáčel Martin Knitl
Po dokončení rekonstrukce budou vlaky na trati jezdit rychlostí až 120 kilometrů v hodině.
Zároveň ale navždy zmizí řada technických unikátů, třeba holasovický přejezd. Závory se dodnes zvedají ručně a velkým kolem se u každého vlaku musí 12krát otočit.
Závorářka, hláskařka, pokladní a výpravčí v jedné osobě, Lada Nezvalová, z modernizace ale velkou radost nemá. „Bojím se. Mám rodinu a chci nosit domů výplatu,“ dodává.
České dráhy doufají, že i přes průtahy skončí modernizace celé trati do Vánoc.