OBRAZEM: Druhý největší jeřáb v ČR vyjel kvůli rekonstrukci lanové dráhy na Petřín
V noci a minus deseti stupních Celsia vyjel druhý největší jeřáb v Česku kvůli rekonstrukci lanové dráhy na pražský Petřín. Odborníci plánovali noční cestu do strmého kopce zhruba půl roku. Báli se třeba, že téměř stotunový kolos poškodí asfalt nebo se zasekne na měkkém povrchu. Po stometrovém převýšení se dostal stroj ke stanici Nebozízek, kde posadí nový železobetonový most. Místy se bořil do sněhu a vypadalo to, že mu bude muset pomoct i tahač.
Kola jeřábu jsou stejně široká jako cesta, která vede k Petřínu. Kvůli nájezdu jeřábu po cestě na Petřín přibyly panely, aby se 23metrový kolos nezabořil na měkkém povrchu.
Druhý největší jeřáb v Česku vyjel v noci na pražský Petřín, kde pomůže s rekonstrukcí lanové dráhy. Více od Pavly Firbacherové
Technici odřezali šest větví, které bránily jeřábu v prudkém zatáčení těsně před strmým stoupáním.
96tunový jeřáb doprovázela do kopce zhruba desítka techniků a další dvě doprovodná vozidla.
Lanovka jede nahoru rychlostí přibližně 14,5 kilometru v hodině, jeřáb podle vedoucího noční akce Pavla Štumbauera asi tři: „On si dokáže dělat výšky. Tím si žene tlaky na určité úpravy.“
Před závěrečným stoupáním se na tvářích techniků objevil první úsměv. Jeřábník Roman doufal, že kopec vyjede sám, bez pomocí tahače: „Od začátku jsem věděl, že to vyjedu.“
Skupina techniků v čele s jeřábníkem Romanem dostala druhý největší jeřáb v České republice zhruba do poloviny kopce za hodinu a půl. Jeřáb by měl 16 nových železobetonových nosníků usadit u Nebozízku do čtvrtka.