Kvůli bobtnající D47 u Ostravy čeká kontrola i okolní mosty
Dálniční mosty u Ostravy čeká důkladná kontrola. Příčinou je vyšetřování nebezpečného zvlnění dálnice, ke kterému došlo mezi Rudnou a částí Hrušov. Ředitelství silnic a dálnic už má konečné výsledky kontrolních vrtů, které podle očekávání potvrdily vážný problém. Pod dálnicí je stavební odpad a další materiál, který tam nemá co dělat.
Kromě odpadu jsou v podloží kritického úseku i materiály, které bobtnají více, než by měly.
„Na jednom metru se může zvětšovat až o čtvrt metru. Problémy se objevily i na mostech přes Opavu a Odru, především v dilatačních spárách. Jsou tam dosedlé závěry a posunutá ložiska,“ popisuje šéf Ředitelství silnic a dálnic René Poruba.
Petra Kučerová ze stavební společnosti Eurovia CS je přesvědčena, že se všechny potíže vyřeší.
„Víme, že pod povrchem je struska, která se chová nestandardně, tedy bobtná. Proto už také došlo k reklamaci a opravě první části silnice, opravu druhé části budeme provádět na jaře příštího roku. Od schůzky s Ředitelstvím silnic a dálnic především očekáváme, že nám sdělí bližší podrobnosti, abychom společně eventuálně mohli najít řešení,“ říká Kučerová.
Ministerstvo nevylučuje kompletní přestavbu
Zmíněný úsek D47 je starý 4 roky; dálnice se nebezpečně zvlnila už půl roku po otevření. Ředitelství silnic a dálnic teď zjišťuje, kdo za nekvalitní úsek může. Podle Poruby chybu mohli udělat i lidé přímo z ŘSD.
„Budeme nadále posuzovat, zda dozor ze strany Ředitelství silnic a dálnic, ať už to byl najatý dozor, technický dozor investora, tak naši kmenoví zaměstnanci, kteří na stavbě byli a měli být, postupovali v souladu s vnitřními předpisy,“ uvádí René Poruba.
Ministerstvo dopravy připouští i krajní možnost, kterou je úplná přestavba části dálnice. Další postup ukáže plánovaná schůzka investora se stavební firmou a průběh reklamačního řízení.