Jízdné v mobilech bude pro DPP možná zajišťovat firma spojovaná s Rittigem
Vedle SMS jízdenek bude také mobilní jízdné možná zajišťovat společnost Erika. Dopravní podnik totiž zvažuje, že rozšíří stávající smlouvu na SMS jízdenky. Erika přitom čelí podezření, že je napojená na vlivného podnikatele Ivo Rittiga.
„Na to, abychom mohli zabezpečit i tuto formu pořizování jízdenek, má dopravní podnik ambici rozšiřovat smlouvu, ale nejde o žádnou veřejnou zakázku – ta smlouva je platná, takže se rozšiřuje jen předmět,“ vysvětluje primátorka Adriana Krnáčová, proč by jízdné pro mobilní telefony měla zajišťovat opět společnost Erika.
Že nejde o nový kontrakt, ale pouze o rozšíření stávajícího, potvrzuje i mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl: „Bereme stávající nástroj a zkoumáme, za jakých podmínek je možnost s ním cokoli ještě dělat.“
Jízdné v chytrých telefonech možná bude pro DPP zajišťovat společnost ERIKA, která bývá spojována s podnikatelem Ivem Rittigem
Aplikace pro takzvané chytré telefony by měla částečně převzít funkci karty opencard. Lidé by si jízdné nahráli do telefonu a při kontrole se jím prokazovali podobně jako dnes u SMS jízdenky.
Podle Krnáčové ale zatím nic podepsaného není. Roli bude hrát hlavně to, jestli Erika nabídne městu výhodné podmínky.
„Ta smlouva musí být výhodná pro dopravní podnik, případně pro Pražana. Až pak k tomu dopravní podnik přistoupí. Samozřejmě tam budou i další podmínky, které bude muset ten dodatek splňovat,“ uvedla primátorka.
Co bude s opencard?
Mezitím město dál řeší, co s opencard. Audit, který si město nechalo vypracovat a který měl být hotový do konce března, má zpoždění. Magistrát ho podle Adriany Krnáčové dostane o měsíc později.
„Auditoři nám říkali, že se to budou snažit udělat dřív, ale vzhledem k tomu, že ta materie je strašně obsáhlá, si vyžádali ještě další dva týdny,“ vysvětlila.
S vlastníkem licence, společností eMoneyServices, ale prý zatím nikdo z auditorské firmy nemluvil.
„Zástupci společnosti Nexia s naší společností dosud nekomunikovali, nevyžádali si žádné podklady a materiály. Z toho důvodu se lze domnívat, že ten audit bude neobjektivní nebo bude mít výrazné zpoždění,“ říká mluvčí společnosti Martin Opatrný.
Město tak v tuto chvíli musí podle Adriany Krnáčové odrážet nájezdy zájemců, kteří by projekt opencard rádi nahradili nějakým vlastním.
Pokud se dopravní podnik rozhodne pro rozšíření spolupráce s Erikou, musí to odsouhlasit ještě rada města. Zabývat by se tím měla v následujících týdnech.