Nové Město nad Metují postaví nové parkoviště, podle návrhu studie Dopravy v klidu
Nové Město nad Metují postaví první parkoviště podle doporučení studie Dopravy v klidu. Ta ukazuje na problémová místa ve městě, kde lidé parkují na trávnících, na zákazech stání nebo na silnicích tak, že by tam neprojela auta Integrovaného záchranného systému. Další parkovací místa vzniknou v průběhu příštích let podle finančních možností radnice.
Studii Dopravy v klidu vzalo zastupitelstvo na vědomí letos v lednu. Vedení radnice už na začátku upozorňovalo, že bude její doporučení zavádět do praxe postupně tak, jak to umožní finanční prostředky.
„Mimo jiné to bude obnášet i to, že na Malecí, což je panelákové sídliště, bychom měli udělat nová parkovací místa, zrekonstruovat chodníky a postupovat, jak doporučuje koncepce v Novém Městě,“ říká místostarostka Bronislava Malijovská z ODS.
V Novém Městě nad Metují začnou zavádět do praxe první z doporučení studie Dopravy v klidu. Podrobnosti zjišťovala redaktorky Kristýna Štanderová
Právě na sídlišti Malecí je situace s parkováním neudržitelná. A právě tam vzniknou první nová parkovací místa. Nebude jich ale moc. „Bude to nové parkoviště pro 12 aut a na podzim to bude realizováno,“ upřesňuje Simona Vojnarová z oddělení rozvoje města.
Studie navrhuje desítky řešení na mnoha místech ve městě. Kromě jiného také změnu na průtahu městem. Podle odborníků by tam měly být parkovací automaty. Radnice toto místo musí řešit ještě letos. Tento týden totiž vypověděl stávající provozovatel parkoviště na této dopravní tepně městu smlouvu.
„Takže to budeme v příštích radách a možná i v zastupitelstvu v září probírat, zda se tam nainstalují parkovací automaty, jak to navrhuje koncepce,“ dodává Vojnarová.
Zjednosměrnění některých ulic
Studie Dopravy v klidu v Novém Městě nad Metují navrhuje mimo jiné i zjednosměrnění několika ulic, hlavně na sídlištích. Řidiči totiž v úzkých ulicích parkují po obou stranách vozovek, takže například hasiči by měli problém tam projet.
„Dříve se nepočítalo s tím, že bude tolik aut, že v rodině nebude jedno auto, ale třeba dvě či tři,“ dodává Bronislava Malijovská.
Finančně ne příliš náročné zjednosměrnění úzkých ulic, kde parkují auta po obou stranách vozovky a mezi nimi je pak málo místa například pro hasičské auto, zatím ale na pořadu dne není.
„To si myslím, že budeme zpracovávat a nvrhovat do rozpočtu v příštím roce. Bude to už nové zastupitelstvo, takže záleží, jaké priority si z té koncepce vyberou,“ říká Simona Vojnarová.
Souhlasit s takovým opatřením možná bude pro některé zastupitele problém. Už teď se některým lidem, respektive voličům, nelíbí, že by měli domů jezdit oklikou.