Déčko nechce jen bavit, ale i vzdělávat, říká šéf stanice pro děti Petr Koliha
Česko má ohledně pořadů pro děti velkou tradici, a v tom pokračuje nadále. Potvrzuje to ČT Déčko, které vyprodukovalo od svého vzniku obrovské množství vlastních pořadu, animací, seriálů. „Je to plnoformátová televize od zpravodajství až po jazykové kurzy,“ pochvaluje si šéf programu Petr Koliha, který převzal ve Zlíně cenu za dlouhodobé zásluhy o rozvoj kinematografie pro děti.
Program pro děti je výjimečný v kreativitě, s televizí spolupracují nejlepší tvůrci, ambicí ale není jenom zábava, ale i skrytě vzdělávací okruh pro děti, motivovat je i aktivizovat.
„Dokonce se je snažíme od té televize odhánět, vymýšlíme určité aktivity, třeba letní soutěžte,“ vysvětluje šéf stanice ČT Déčko s tím, že děti nutí třeba chodit do přírody s rodiči.
Pro příští rok chystají rok bezpečnosti – řadu pořadů na téma osobní, dopravní, internetové nebo bankovní bezpečnosti. Snaží se tak dětem vysvětlit, jak zacházet s penězi, co to je karta, jak platit a nenechat se ošidit. „Dětem se snažíme zprostředkovat orientaci ve světě a v životě,“ dodává.
Upozorňuje také, že konkurence je veliká a děti jsou svým způsobem „krutí“ diváci. Když je program nebaví, přepnou okamžitě jinam. „V rámci bavení jim musíte poskytnou ještě nějakou jinou informaci,“ přibližuje.
Na Večerníčku vyrostly generace
Televize vysílá především pro děti od čtyř do dvanácti let, ti mladší jsou přitom věrnější diváci. Ale čím stárnou, tak začínají hledat i jiné zdroje.
V programu České televize pro mladší i starší děti pochopitelně nechybí Večerníček. „Je stále populární, grafika je univerzální a nadčasová. Nezapomínejme, že na něm vyrostla celá řada generací,“ říká s tím, že rodiče si nepřejí, aby o Večerníček děti přišly.
Jak se vyrábí zprávičky pro děti? A vytlačí televize a internet knihy? Poslechněte si celý rozhovor.