Svatomartinské víno: tradice nebo marketing?
Martin na bílém koni sníh pokaždé nepřiveze. Už několik let se ale místo sněhu mohou alespoň ti, kteří holdují vínu, těšit z obnovené tradice českého mladého vína. Právě v době kolem 11. listopadu se totiž Svatomartinská vína objevují na pultech obchodů. O marketingovém podhoubí této značky mluvil v odpolední publicistice Radiožurnálu odborník na reklamu Jiří Mikeš.
„Určitě, je to naše reakce na Beaujolais. Proti tomuto velkému hráči nastupují naši výrobci. Všichni, kteří preferují naše vína se na tento svátek velmi těší,“ popsal situaci na trhu Mikeš. „Beaujolais je velký hráč s velkými penězi. Myslím si, že se ale Svatomartinské může stát rovnocenným partnerem na českém trhu tak, jako například Kofola Coca-Cole,“ přirovnal.
Dle historických pramenů sice tradice výroby a konzumace Svatomartinského vína spadá někam do dob panování Josefa II., v minulých letech ale byla poněkud pozapomenuta. „Díky našemu vinařskému fondu se tradice obnovila. Vytváří se nová dobrá image našemu mladému vínu,“ shodnotil Mikeš.
Česká vína se často vyrovnají evropským gigantům. Ještě lépe se to ale podle Mikeše daří třeba Slovincům. „Slovinsko se pere se zahraničními víny kvalitou a my se to také učíme,“ podotkl.