Slavný míšeňský porcelán slaví třísté jubileum

Luxusní míšeňský porcelán je na světě už 300 let. Právě na den přesně před třemi staletími začala manufaktura v saském městě oficiálně fungovat. Světoznámá značka se dvěma zkříženými meči ve znaku, se teď snaží orientovat na poněkud odlišný sortiment.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vypalování porcelánu

Vypalování porcelánu | Foto: www.cesky.porcelan.cz

Manufaktura se i v důsledku dopadů hospodářské krize snaží nově orientovat na výbavu interiérů nebo výrobu šperků. Tradiční nabídka nádobí se pak snaží více oslovit mladší generaci a širší vrstvy, byť cenově zůstávají míšeňské výrobky většině lidí stále nedostupné.

Nový ředitel státní manufaktury Christian Kurtzke se značku snaží nově definovat coby prémiovou a nikoli luxusní. Podle poradenské firmy KPMG nicméně míšeňská porcelánka zůstává druhým nejznámějším výrobcem luxusního zboží v Německu, těsně za automobilkou Porsche.

"Z České republiky máme tady v manufaktuře čím dál tím víc návštěvníků. Snažíme se tomu přizpůsobit třeba nabídku jazykových průvodců. Co se prodeje týče, je pro nás Česko stále novým trhem," uvádí ředitel porcelánky Christian Kurtzke.

Jiří Hošek, Jan Piroch Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme