Slavný míšeňský porcelán slaví třísté jubileum
Luxusní míšeňský porcelán je na světě už 300 let. Právě na den přesně před třemi staletími začala manufaktura v saském městě oficiálně fungovat. Světoznámá značka se dvěma zkříženými meči ve znaku, se teď snaží orientovat na poněkud odlišný sortiment.
Manufaktura se i v důsledku dopadů hospodářské krize snaží nově orientovat na výbavu interiérů nebo výrobu šperků. Tradiční nabídka nádobí se pak snaží více oslovit mladší generaci a širší vrstvy, byť cenově zůstávají míšeňské výrobky většině lidí stále nedostupné.
Nový ředitel státní manufaktury Christian Kurtzke se značku snaží nově definovat coby prémiovou a nikoli luxusní. Podle poradenské firmy KPMG nicméně míšeňská porcelánka zůstává druhým nejznámějším výrobcem luxusního zboží v Německu, těsně za automobilkou Porsche.
"Z České republiky máme tady v manufaktuře čím dál tím víc návštěvníků. Snažíme se tomu přizpůsobit třeba nabídku jazykových průvodců. Co se prodeje týče, je pro nás Česko stále novým trhem," uvádí ředitel porcelánky Christian Kurtzke.