Představenstvo Škody Auto povede Thomas Schäfer. ‚Králík z klobouku,‘ tvrdí šéf podnikové rady Povšík
Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto byl v pondělí podle očekávání zvolen Thomas Schäfer, dřívější vrcholný manažer Volkswagenu v Jižní Africe. Firma to uvedla v tiskové zprávě. Potvrdila tak dřívější informace. Nově zvolený předseda představenstva nahradí Bernharda Maiera, který končí v čele společnosti po necelých pěti letech. Funkce šéfa Škody Auto se Schäfer ujímá s okamžitou platností, tedy od pondělí.
Padesátiletý Schäfer nastoupil do vrcholného managementu Volkswagenu v roce 2012. Od roku 2015 je generálním ředitelem jihoafrického zastoupení s působností i pro celý subsaharský africký region. Je také prezidentem Africké asociace výrobců automobilů (AAAM).
Šéf českého zastoupení Škoda Auto skončí ve funkci. Zaměří se na aktivity společnosti v západní Evropě
Číst článek
V posledních dnech se jako o možném Maierově nástupci spekulovalo mimo jiné o Martinu Jahnovi, který v těchto dnech skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho z společných podniků skupiny Volkswagen v Číně.
Během svého pětiletého působení v Jižní Africe se Schäfer zasloužil o rozvoj prodejní sítě, zvýšil profitabilitu obchodních zastoupení a dovedl koncernové značky Volkswagen, Audi a VW Užitkové vozy k dosavadnímu rekordnímu tržnímu podílu ve výši 23,5 procenta.
Vedoucí v oblasti výroby
Svou kariéru v automobilovém průmyslu zahájil Schäfer coby strojní inženýr v roce 1991 ve společnosti Daimler AG. Do roku 2002 pracoval v Německu, v USA a v Jihoafrické republice ve vedoucích funkcích v oblasti výroby a řízení kvality.
V letech 2002 až 2005 jako člen představenstva za oblast techniky stál u zrodu společnosti DaimlerChrysler Malaysia, kde byl pověřen výstavbou a přestavbou prodejních, výrobních a dodavatelských struktur.
Češi nechali loni ekologicky sešrotovat téměř 180 tisíc aut, což je nejvíce za posledních 11 let
Číst článek
Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka zatím není jasné, kam Schäfer automobilku nasměruje. „Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny,“ řekl Povšík.
„Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem,“ uvedl Povšík.
Propad zisku
Maier byl do vedení největší tuzemské automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda za jeho éry uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a zaměřila se na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu.
Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v minulých dnech pro list Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut „není dostatečně agresivní“ v porovnání s konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.
Provozní zisk Škoda Auto se v prvním pololetí propadl o více než 70 procent. Tržby klesly o čtvrtinu
Číst článek
Provozní zisk automobilky Škoda Auto se v prvním pololetí propadl kvůli pandemii koronaviru téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem.
Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur (196,5 miliardy Kč) z 10,2 miliardy eur před rokem. Firma očekává postupné oživení trhu ve třetím čtvrtletí. Považuje za možné, že ve čtvrtém čtvrtletí se vrátí na loňskou úroveň.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.