Lidé si stále častěji nacházejí cestu ke spotřebitelské organizaci SOS
Stále víc lidí využívá rad a pomoci Sdružení obrany spotřebitelů. V loňském roce řešilo sdružení rekordních 34 tisíc podnětů. To bylo ve srovnání s předcházejícím rokem o 100 procent víc.
Zákazníci se už naučili volat i speciální telefonní linku, kde dostanou potřebné informace i přímo při nákupu zboží. Na této lince vyřídily operátorky na pět a půl tisíce hovorů. Podle mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivany Pickové pomohla k jeho zviditelnění evropská kampaň.
"Především je to díky kampani Evropské unie Trvejte na svých právech, která v podstatě zvýšila informovanost, že tady spotřebitelská organizace existuje, že pomáhá spotřebitelům a nejen pomáhá. Spotřebitelé u nás mohou získat mnohé cenné rady, které se jim v běžném životě velmi hodí," přiblížila Picková.
Ale kromě informací o zmíněných spotřebitelských právech se lidé dozvědí například i jak správně číst a rozumět značkám na zboží a další užitečné věci. K těmto informacím se spotřebitelé dostanou hned několika cestami.
"Mnozí spotřebitelé už vědí, že u nás, když neznají svá prává, je možné právě na naši buď stránkách www.spotrebitele.info nebo na poradenské lince 900 080 808 zjistit řadu zajímavých informací. A vybaveni těmito informacemi pak už mohou jít do obchodů nebo uzavřít smlouvu. Je dobré znát svá práva předem, a ne se s nimi seznamovat až následně, když je nějaký problém," dodala mluvčí.