Kopřivnická Tatra dokončila restrukturalizaci. Chystá investice i zvýšení výroby

Investice za stovky milionů korun chystá kopřivnická Tatra a zároveň plánuje, že v příštím roce zvýší výrobu. Automobilce se podle managementu znovu daří získávat velké zakázky. Tatra přitom před lety skončila kvůli dluhům v konkurzu a současní majitelé ji získali v roce 2013 v dražbě.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Montážní linka v automobilce Tatra v Kopřivnici

Montážní linka v automobilce Tatra v Kopřivnici | Zdroj: ČTK

„Lidé tady měli všichni hlavu dole a odevzdaně čekali na to, co bude,“ popisuje předseda představenstva kopřivnické Tatry Petr Rusek, který do firmy přišel, když stála výroba a docházely peníze na výplaty i placení závazků dodavatelům.

Přehrát

00:00 / 00:00

Kopřivnická Tatra dokončila restrukturalizaci. O další plány automobilky se zajímal Stanislav Janalík

„Když jsme podepisovali první větší kontrakt do Saúdské Arábie, tak jsme je tři měsíce přesvědčovali, že nezanikneme. Dneska už nikdo z nových zákazníků nemá strach o to, jestli dostane auta, nebo ne. Dneska mají spíš strach, kdy ta auta dostanou,“ dodává.

V křesle generálního ředitele po dvou letech končí krizový manažer Petr Karásek, který měl za úkol tradiční českou automobilku dostat z nejhoršího.

„Základní kámen byl postaven. To znamená, že společnost byla zachráněná, má postavené základy pro další rozvoj a generuje svým akcionářům první zisky,“ říká Karásek.

Zleva generální ředitel Tatry Martin Bednarz, bývalý generální ředitel Petr Karásek, ekonomický ředitel Radek Strouhal, předseda představenstva Petr Rusek a technický ředitel Radomír Smolka | Foto: ČTK

V roce 2014 Tatra vydělala téměř 387 milionů. Letos by měl být zisk i díky rostoucímu počtu zakázek ještě vyšší. Nový šéf Martin Bednarz chce automobilce pomoci vrátit se zase na výsluní.

„Chceme s firmou využít maximálně rostoucí potenciál na trhu, chceme dodávat vozidla do celého světa, chceme být globálním partnerem pro naše zákazníky, chceme inovovat naše produktové řady. Abychom takoví mohli být, tak musíme zapracovat na vnitřní logistice, musíme se zlepšit v naší interní spolehlivosti, musíme zvýšit kvalitu,“ vypočítává Bednarz.

Prodej firmy do Číny se nechystá, ujišťují majitelé

Kromě dalšího navýšení výroby chce Tatra bojovat o zakázky na všech kontinentech. V příštím roce plánuje investovat do nových technologií a rozvoje areálu víc než 300 milionů korun.

V posledních měsících se sice objevily spekulace o prodeji firmy do čínských rukou, nic podobného se ale podle vlastníků nechystá.

„Já věřím, že tak jak dneska je Tatra ryze českou firmou, tak že i do budoucna ryze českou firmou bude,“ potvrzuje jeden z majitelů kopřivnické Tatry René Matera.

Zároveň ale nevyloučil, že by se v budoucnu některé typy vozů mohly vyrábět přímo v Číně.

Stanislav Janalík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme