Firma Yahoo! překvapila svými výsledky za čtvrtý kvartál loňského roku
Americká internetová společnost Yahoo! překvapila svými hospodářskými výsledky za čtvrtý kvartál loňského roku. Zisk vzrostl na 32 centů na akcii. Co je ale zajímavější, příjmy z reklamy se firmě zvýšily na jeden a čtvrt miliardy dolarů.
Příjmy z reklamy tak byly u Yahoo! až o deset milionů vyšší, než čekali analytici. Důvodem je to, že společnost investuje víc peněz do technologií, které uživateli na internetu nabídnou reklamu podle toho, jaké webové stránky si právě prohlíží.
Na dotazy spotřebitele chce Yahoo! lépe reagovat a co nejrychleji mu nabídnout několik tematických inzerátů najednou. Od toho si pak společnost slibuje vyšší účinnost reklamy, a tím i vyšší příjmy.
V hospodářských výsledcích ale zaostává za hlavním rivalem, kterým je Google. Ale největší příjmy z internetové reklamy nemá ani on - první místo patří tradičně Facebooku. Pokud jde o konkrétní podíly těchto firem na trhu s reklamou, Google loni v Americe držel víc než 15 procent, o něco méně měl Facebook. Podíl Yahoo! klesl pod 10 procent.
Google ale stále patří mezi nejoblíbenější vyhledávače na světě. Například v Americe jeho podíl na trhu podle posledních dat firmy comSroce přesahuje 60 procent. Změny nastaly na druhé pozici, kterou dlouho ovládalo Yahoo! Jeho podíl se ale každoročně snižuje.
Zatímco na začátku roku 2008 patřilo tomuto vyhledávači víc než 20 procent amerického trhu, ke konci loňského roku se podíl snížil skoro na 12 procent. Na jeho příčku se tak dostal Microsoft s vyhledávačem Bing.