Automobilce Tatra se povedlo vrátit na indický trh. Dodala tam desítky automobilů
Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD) a zástupci řady českých společností jsou na návštěvě Indie. Hledají zde možné budoucí obchodní partnery - například v obranném, leteckém nebo automobilovém průmyslu. Návrat na rozsáhlý indický trh se už daří společnosti Tatra.
České výrobky mnoho Indů nezná, za dobrou značku je zde ale pořád považovaná Czechoslovakia neboli Československo. Přesto na indickém trhu české výrobky jsou. Už několik let zde má svou pobočku a vyrábí vlastní automobily mladoboleslavská Škoda. Velmi aktivní je na zdejším trhu také jistá česká firma, která poskytuje spotřebitelské úvěry.
Po několika letech problémů, které tady měla vinou svého místního partnera, se teď na indický trh znovu povedlo vrátit české automobilce Tatra. Ta tradičně dodává automobily pro indickou armádu, což je pro společnost obrovská zakázka. Už loni a letos Tatra do Indie znovu dodala desítky kusů automobilů a vojenské techniky.
Do Indie spolu s ministrem odletěli zástupci více než dvacítky českých firem. Některé společnosti, které mají v Indii dceřiné firmy, například Zetor, Home Credit, Vítkovice India Power, Bonatrans a Škoda Auto, se k misi připojí na místě.
Čechům se v Dubaji dobře pracuje, žít natrvalo by tu ale nechtěli
Číst článek
Hlavním bodem programu jsou podnikatelské fórum a bilaterální jednání mezi podniky, akce pořádají český Svaz průmyslu a Svaz indického průmyslu. "České firmy mají potenciál se podílet na růstu indické ekonomiky. Oceňujeme také, že Indie má otevřený trh, na kterém se mohou i české firmy ucházet o veřejné zakázky ve výběrových řízeních," uvedl viceprezident svazu Stanislav Kázecký.
Obchod mezi Českem a Indií má přitom dlouhou tradici. Už ve 30. letech minulého století se na indickém trhu velmi úspěšně etablovala firma Baťa, která zde postavila i město ve stylu moravského Zlína. Český vývoz do Indie letos za prvních deset měsíců vzrostl o 8,9 procenta na 12,5 miliardy korun. Dovoz se zvýšil o 9,5 procenta na 15,4 miliardy korun.
Čechům se v Dubaji dobře pracuje, žít natrvalo by tu ale nechtěli
Číst článek